Boj proti nepřiměřené rychlosti od McCann s Českou asociací pojišťoven Cannes Lions ocenil už druhý rok za sebou. Bronz za Národní den beze spěchu doplňuje loňské stříbro za 13 minut.
V pražských Riegrových sadech se opět slaví. Agentura McCann Prague získala lví trofej z Cannes Lions už v druhém ročníku za sebou. Ve středu 21. večer proměnila jednu ze dvou nominací v kategorii Media a vyhrála bronz s kampaní Národní den beze spěchu pro Českou asociaci pojišťoven (ČAP). Na projektu spolupracovaly také agentury Hero & Outlaw a Mediabrands CZ.
Jde o pokračování dlouhodobého osvětového projektu bojujícího proti nepřiměřené rychlosti na silnicích. Už v roce 2021 se rozjel rozsáhlou kampaní, jejímž středobodem byl dokument Víta Klusáka 13 minut. Právě tato kampaň získala loni v Cannes stříbrného lva. V roce 2022 na ni navázal projekt 13 cest, který rozbíjel mýty o rychlosti a zasahoval především mladé lidi.
Letos projekt pokračuje právě oceněným Národním dnem beze spěchu, který byl vyhlášen na 5. dubna. Iniciativa umožnila lidem se zpozdit a za velkého zájmu médií také symbolicky zdržela fotbalový zápas, divadelní show, univerzitní přednášky či zpravodajské relace. Pomohla ale hlavně meziročně snížit počet obětí dopravních nehod o 50 procent.
„Národní den bez spěchu je osvětová iniciativa, kterou chceme upozornit na zbytečný spěch, kterého se běžně dopouštíme na tom nejhorším místě, za volantem. Chceme, aby si lidé skutečně pomocí zážitku, uvědomili, že ne všechno je naléhavá situace, kvůli které má smysl riskovat zdraví nebo životy nás i ostatních nepřiměřenou rychlostí. Někdy je skutečně lepší být někde o pár minut později než tam nedojet vůbec,“ vysvětluje výkonný ředitel České asociace pojišťoven Jan Matoušek.
„Jsem rád, že se nám podařilo vybudovat komunikaci, která pravděpodobně zachránila nejeden život. Navázat na dokument 13 minut tímto oficiálním hnutím, kterým se stal Národní den bez spěchu, jsme si dali za cíl hned po loňském úspěchu a máme v plánu v něm pokračovat již každoročně,“ říká Jan Binar, generální ředitel agentury McCann Prague, která stojí za kreativním zpracováním iniciativy. „Pevně věříme, že se nám k této aktivitě podaří přesvědčit I další trhy, a zamezíme tak zbytečným nehodám nejen Evropě, ale snad I na celém světě. Již na tom pilně pracujeme,“ doplňuje.
Jeden ze zakladatelů agentury Hero & Outlaw Marek Hanč pak doplňuje: „Známe seznam nejlepších prací z Cannes, a jsme rádi, že mezi ně patří i ta naše, vidíme, že reklama a komunikace či PR neslouží jen ke zvýšení prodejů výrobku, ale mohou a měly by řešit celou řadu společensky negativních jevů, zachraňovat životy a podobně. „Přístup České asociace pojišťoven je v tomto nesmírně cenný. Těším se, až s podobnou mírou odvahy, přesahu a ambice bude v česku přicházet stále více zadavatelů. My k tomu svým agenturním přístupem chceme určitě přispět.“
McCann Prague má z letošního 70. ročníku Cannes Lions vedle bronzového lva také ještě čtyři umístění na shortlistech. Jeden z nich je v kategorii Health & Wellness (Insurance) za projekt System shop pro VZP. Další tři jsou právě pro Národní den beze spěchu, který se umístil ještě jednou v kategorii Media (Use of Events & Stunts), v kategorii Entertainment (Social Behaviour & Cultural Insight) a pak ještě v kategorii Brand Experience & Activation, jejíž výsledky se vyhlašují zítra – ve čtvrtek 22. června.
Z letošních Cannes Lions už mají ocenění i agentury DDB Prague a DDB FTW, pro něž to byl vůbec první lev v historii. Porota v kategorii Entertainment for Gaming (letos vyhlašované poprvé) bronzem ocenila projekt Fofrtaška, s jehož pomocí se řetězec Kaufland přiblížil mladým a díky spolupráci s esportovým týmem Sinners uspěl výrazně právě u gamerů.