Už 23. ročník soutěže Zlatý středník zveřejňuje shortlisty. Ze zadavatelů mají po pěti nominacích Jsme fér a Plzeňský Prazdroj, agentura MSL má deset finalistů, Bison & Rose osm.
Z celkového počtu 642 přihlášek do 20 hlavních a devíti oborových kategorií postoupilo do finále 23. ročníku soutěže komunikačních projektů a firemních médií Zlatý středník 174 prací.
Mezi nejúspěšnější zadavatele patří letos s pěti nominacemi Jsme fér a Plzeňský Prazdroj, po čtyřech mají: 365.bank, Centrum Locika, Česká filharmonie, Česká obec sokolská, Medtronic Czechia, O2 Czech Republic a Škoda Auto.
Z agentur nejvíce bodovaly MSL Czech Republic s deseti shortlisty, Bison & Rose s osmi, Boomerang Communication a Leo Burnett se šesti, pět nominací má SKPR Strategies a po čtyřech získaly FleishmanHillard, Hero & Outlaw, Saatchi & Saatchi a Svengali Communications. Dohromady pět shortlistů pak mají AMI Communications (3) a AMI Digital (2).
Kompletní shortlist si můžete stáhnout zde. Kdo se stane vítězem letošního ročníku, se dozvíme ve čtvrtek 11. září během slavnostního vyhlášení v Empire Hall ve Slovanském domě v Praze.
Přihlášky letos hodnotilo 141 porotců v rámci 18 porot v průběhu května až června. Nejvíce přihlášek zaznamenala hlavní kategorie „Společenská odpovědnost, udržitelnost a ESG“, následovaná kategoriemi „Event“ a „Integrovaná kampaň“. V oborových kategoriích dominoval „Neziskový sektor“ následovaný oblastmi „Sport, zábava, umění, média, cestovní ruch a gastronomie“ a „Průmysl, strojírenství a energetika“.
Během slavnostního večera, který každoročně přiláká téměř pět stovek zástupců komunikačního oboru, budou vyhlášeni vítězové jednotlivých kategorií a uděleny ceny Top rated za výjimečné projekty.
Opět budou předány prestižní ceny Grand Prix, letos v šesti kategoriích. Jedná se o tradiční ocenění Projekt roku, Nejlepší agentura, Talent, Osobnost PR, Měření efektivity. K nim přibude Odpovědná komunikace. Tato nová kategorie oceňuje kampaně naplňující odpovědnou roli a pozitivní společenský dopad komunikace.
Nejlepší z letošních finalistů zároveň postoupí do světové soutěže World Public Relations & Communication Awards.
„Zlatý středník jde v posledních letech nahoru, hlásí se víc projektů a jsou čím dál kvalitnější. Letos je vidět, že firmy už berou komunikaci opravdu vážně a dělají ji promyšleně, s důrazem na opravdovost a jasné hodnoty,“ říká Jitka Němečková, členka Výkonného výboru ASCOPA s odpovědností za Zlatý středník.
„Čím dál víc se taky ukazuje, že udržitelnost a odpovědnost vůči společnosti nejsou jen hezká slova, ale důležité nástroje, jak budovat značku a dosahovat dlouhodobých cílů,“ dodává Němečková.
Do finále se letos dostalo 34 slovenských projektů, což představuje nárůst oproti předchozímu roku. „Slovenské přihlášky každoročně zaujmou svou odvahou a nápaditostí. Ani letos tomu nebylo jinak, porota ocenila kreativní, ale zároveň chytré a srozumitelné koncepty, které skvěle pracovaly s insightem i technologiemi,“ komentuje Michaela Pišiová, výkonná ředitelka ASCOPA.
Mezi partnery soutěže patří Mediaboard, AMI Communications, Mediální skupina A11, Seyfor, Macek.Legal, dm drogerie, Empire Hall, Fleksi, Visit Portugal, Coca-Cola HBC, Plzeňský Prazdroj, Bohemia Sekt, Smilebox a Komunikační experti.
Mediálními partnery soutěže jsou Marketing & Media, CNN Prima News a Newstream.cz.