První vítěz ADC Czech Creative Awards dostal Like generace Z

© ADC

Již potřetí rozhodli o první trofeji v rámci soutěže ADC Awards studenti Multimédií v ekonomické praxi na VŠE. Ocenili Nenasaditelný prsten od Leo Burnett pro Prague Pride.

Hodnocení pro trofej Like generace Z probíhá v rámci předmětu Řízení multimediálních projektů a Multimediální komunikace. Z osobních nominací mladých porotců vzešel seznam sedmi finalistů pro první ocenění v soutěži ADC Czech Creative Awards.

Na shortlistu se umístili:

  • Baci baci od Saatchi& Saatchi a MSL (Publicis Groupe) pro Centrum Locika
  • Chci souhlas od Leo Burnett (Publicis Groupe) pro Amnesty International
  • Národní den bez spěchu 2024 od McCann Prague pro ČAP
  • Nenasaditelný prsten od Leo Burnett (Publicis Groupe) pro Prague Pride
  • Preventivní prohlídka života od Zaraguzy pro Centrum paliativní péče
  • Stejní, ale jiní od VML pro Český paralympijský výbor
  • Zkratky od McCann Prague pro ČAP

Následovala ostrá diskuse a dvoukolové hodnocení, kde studenti hodnotili celkový přínos, hlavní myšlenku i originalitu. Ve finále se shodli na vítězi, kterým se stala práce Nenasaditelný prsten pro Pride Prague.

Kampaň vybrali proto, že jim bylo blízké samotné téma, zaujala je myšlenka, kvalitní zpracování i celkový dopad kampaně. Ocenili také vytvoření fyzické věci a cílení přímo na politiky.

„Tento rok byla diskuse rychlá, věcná a přímočará. Už samotný shortlist naznačuje, že šanci měly pouze práce s přesahem. Důležitým faktorem však bylo také to, zda se studenti s kampaní setkali i mimo samotnou soutěž,“  vysvětluje Alžbeta Gburíková, stratég Agentury GEN a lektorka VŠE.

Richard Stiebitz, kreativní ředitel Agentury GEN a lektor VŠE, který je současně členem ADC, dále dodává: „Zajímavá byla poměrně ostrá debata o tom, jaký vliv má samotné téma přihlášky. Jestli má jít o společenský dosah, nebo víc o kreativitu jako takovou. Nakonec se studentská porota shodla na tom, že je cenné, když reklama neslouží pouze k prodeji značky, ale nese společensky přínosné sdělení.“

Porotu ceny Like generace Z letos tvořili: Matouš Michalko, Anna Zatloukalová, Veronika Zedníková, Ondřej Kuča, Valerie Kunčíková, David Ložek, Michal Cukr, Filip Ouzký, Lucie Šarochová a Ester Valkovičová.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-21

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-21

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Odpovědnost
Beats for Love
úkolníček

MAM Exkluzivně v časopise

Hana Tran Phuong Tra
Tomáš Janča
GenZ a Golden Years
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

T-Mobile tendr rytiri 01_nový web-otvírák - 2025-05-13T164541
MAM Souboj spotů duben
Holba
Madlove ADC
T-Mobile tendr rytiri 01_nový web-otvírák - 2025-05-13T164541
MAM Souboj spotů duben
Holba
Madlove ADC