Young Lions: 70 týmů už soutěží v klání mladých talentů

Už 17. ročník Young Lions, soutěže a tréninkového programu pro mladé komunikační profesionály do 30 let včetně, představil zadání a poroty pěti kategorií z letošního národního kola.

Celkem sedmdesát týmů v průběhu tohoto týdne představuje své návrhy na zadání čtyř organizací v pěti kategoriích. O oceněních rozhodne dvacet porotců. Vítězové budou slavnostně vyhlášeni 24. března v Radlické kulturní sportovně.

Vítězné týmy získávají také možnost reprezentovat Česko na světovém finále soutěže během Cannes Lions. Delegátské pasy dostanou vítězové kategorie PR díky novému hlavnímu partnerovi kategorie PR, agentuře Hero & Outlaw. Hodnotu tří registračních poplatků pak získají vítězové kategorie Digital díky nově zavedenému mechanismu, kdy organizátor soutěže věnuje registrační poplatky 21. a každého dalšího přihlášeného týmu v kategorii.

Kolik týmů letos soutěží, jaká témata zpracovávají a kdo rozhodne o vítězích?

Kategorie Media – 17 týmů
Cílem kampaně pro organizaci Spirit2018, která se zabývá pěstounstvím a chce přispět k tomu, aby v budoucnu už žádné dítě nemuselo do ústavní péče, je najít aspoň 1000 nových pěstounů/pěstounských rodin. 

  • Prezidentka poroty Tereza Svěráková, vedoucí kreativity a spoluzakladatelka OAK Prague
  • Pavla Hajnová, výkonná ředitelka Dentsu X
  • Petra Pipková, CEO Mindsquared
  • Ondřej Šimůnek, CEO Wavemaker

Kategorie Digital – 23 týmů
Pro organizaci Živá krajina, která na základě vědeckých metodik navrhuje konkrétní opatření na míru každé lokalitě pro přizpůsobení se změnám klimatu, se vymýšlí kampaň se záměrem aktivovat majitele půdy, aby to bylo možné uskutečnit.

  • Prezident poroty Jake Barrow, „chief creative officer“ VML Czechia
  • Richard Axell, „associate creative director“ Lego Group
  • Michal Bubeníček, CEO a partner agentury Etnetera Motion
  • David Kotrč, „head of campaigns“ v agentuře Visibility
  • Barbora Fryč Šumanská, „head of family & youth audiences“ v MSL Czech

Kategorie PR – 16 týmů
Institut Pallium podporující všechny, kteří se podílejí na péči o děti a dospívající se závažným život limitujícím či ohrožujícím onemocněním, chce v kampani ve spolupráci s Českou společností paliativní medicíny osvětlit, že dětská paliativní péče není zdaleka jenom o umírání, ale zejména podpoře dětí a jejich rodin, aby žily co nejlepší život v dané situaci.

  • Prezident poroty Pavel Vlček, předseda výkonného výboru asociace ASCOPA
  • Jitka Němečková, manažerka pro „corporate affairs“ v regionu CEE, Haleon
  • Ivo Půr, šéf pro strategii a inovace Hero & Outlaw
  • Jakub Splavec, ředitel strategické komunikace SK Slavia Praha
  • Václav Sochor, ředitel korporátní komunikace společnosti Tipsport

Kategorie Print – 9 týmů
Terapeutické centrum Modré dveře podporující lidi, kteří v životě hledají psychickou stabilitu a potřebují k tomu odbornou pomoc či podporu, chce po týmech kampaň na službu krizové pomoci, která lidem pomáhá v náročných situacích rychle, anonymně a bezplatně.

  • Prezident poroty David Suda, kreativní ředitel WMC Grey
  • Pavel Fuksa, kreativní ředitel Fuksaworks
  • Iva Nitkulinec, kreativní ředitelka DDB Prague

Kategorie Marketers – 5 týmů
Organizace Živá krajina přichází s obdobným zadáním jako v kategorii Digital. Opět chce kampaní aktivovat majitele půdy, ale marketéři k tomu mají využít značku, pro niž pracují.

  • Prezidentka poroty Pavlína Rieselová, majitelka a řídící partnerka skupiny Ewing
  • Honza Dvořák, senior brand manažer RTD v Plzeňském Prazdroji
  • Karolína Kostková, ředitelka marketingu Refresher CZ

Soutěží letos Young Lions ale neskončí. Novinkou je spuštění celoroční komunity pro všechny soutěžící, která jim dává příležitost se rozvíjet, sdílet, propojovat a společně růst.

Funguje na virtuální komunitní platformě Circle a umožnuje se setkávat nejen virtuálně, ale i na živo. Chystá se několik Connections setkání v průběhu roku doplněných o dvacet přednášek od porotců soutěže pod názvem Excellence Track.

Většina přednášek bude naživo, některé budou virtuální. Komunita otevírá i prostor pro „peer-to-peer learning“.  V plánu jsou i další aktivity, které se otevřou širšímu publiku.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-16

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-16

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek (1)
Agentura roku 2025
Surfař

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Řežáb
Zuzana Čaputová a Petr Pavel
Event
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Young Lions 25_nový web-otvírák - 2025-03-24T214341
AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist
Young Lions 25_nový web-otvírák - 2025-03-24T214341
AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist