Cannes Lions: marketérem roku je Apple, cenu převezme Tor Myhren

Mezinárodní festival Cannes Lions udělil společnosti Apple ocenění „Creative Marketer of the Year“ za kontinuálně inovativní a kreativní marketing.

Předchozími oceněnými společnostmi byly AB InBev, Burger King, Coca-Cola, Google, Heineken, Ikea, Mars, McDonald’s, Samsung, Microsoft nebo Unilever. Apple už toto ocenění také v roce 2019 získal.

Podle Cannes Lions Apple pěstuje kulturu, pro níž jsou prioritami kreativita a inovace, což vyúsťuje ve smysluplný marketing. „Je jasné, že vedení Apple podporuje myšlení potřebné k tvorbě marketingového obsahu, který spojuje značku s lidmi emocionálním způsobem,“ uvedl CEO společnosti Lions Simon Cook k udělení trofeje „Creative Marketer of the Year“.

„Toto ocenění vzdává hold marketérům, kteří odvážně posouvají hranice, což pro Apple platí vrchovatě,“ dodal.

Ve třech uplynulých ročnících festivalu Cannes Lion se Apple umisťoval na prvních třech příčkách žebříčku Brand of the Year, která oceňuje nejkreativnější zadavatele.

V posledních čtyřech ročnících značka vyhrála řadu lvích trofejí. Oceněna byla například kampaň „Shot on iPhone“, která získala pět lvů, nebo „Relax: Tractor“, jež si odnesla zlatého a stříbrného lva.

Společnosti se daří získávat ocenění jak za B2C, tak B2B komunikaci a zaznamenává úspěchy napříč kategoriemi Cannes Lions – od Brand Experience & Activation, Digital Craft, Entertainment, Film, Film Craft, Health & Wellness, Industry Craft nebo Media.

„Jsme nesmírně vděční za ocenění pro náš výjimečný tým za naši vášeň pro kreativitu. Apple vždy stál na pomezí umění a technologií. Naší prací se snažíme dostat kreativitu do obsahu, který inspiruje uživatele k tomu, aby odemkli své talenty,“ prohlásil Tor Myhren, viceprezident pro marketingovou komunikaci Apple.

Myhren ocenění převezme 20. června během letošního ročníku Cannes Lions, kde bude také klíčovým řečníkem.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-16

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-16

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek (1)
Agentura roku 2025
Surfař

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Řežáb
Zuzana Čaputová a Petr Pavel
Event
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Young Lions 25_nový web-otvírák - 2025-03-24T214341
AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist
Young Lions 25_nový web-otvírák - 2025-03-24T214341
AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist