Už 31. festival kreativity Golden Drum, který se letos v Portoroži uskuteční 14. a 15. října, má vizuální identitu od studia Aritmija. Inspirovala se debatami porotců.
Do čtvrté dekády letos vstupuje festival kreativity Golden Drum, jenž se letos v Portoroži odehraje v nezvyklých datech 14. a 15. října. Ačkoli se pro přihlášky do soutěže otevře až 7. března, festival už ukázal svou novou vizuální identitu z dílny slovinského studia Aritmija.



„Některé nápady přicházejí hned, jiné vyžadují čas. Formují se konverzacemi, střety perspektiv, v tichých chvílích před velkými rozhodnutími,“ říká zakladatel studia a jeho kreativní ředitel Goran Radinović a pokračuje: „Tento se zrodil na zasedání porotců v roce 2023, kde se setkaly odlišné kultury, společenské souvislosti a hodnoty prostřednictvím hádek, debat a nečekaných dohod.“
Prostřednictvím nové identity podle něj Golden Drum podtrhuje esenci kreativity – schopnost vidět za zřejmé a propojovat ideje nečekanými způsoby. Oslavuje ty, kteří posunují hranice a svou odvahou a inovacemi utvářejí budoucnost.
Oko – hlavní vizuální element identity – uvádí v život i slogan festivalu „Eye. Sea. You.“ Slovní hříčkou odkazující na anglický výraz „vidím tě“ ukazuje, jak v moři nápadů najít to nejlepší.
„Oko je holdem tvůrcům, kteří po sobě zanechávají stopu, připomíná jim, že jsou viděni, uznáváni a ceněni,“ říká Radinović a doplňuje: „Golden Drum je ale také více než soutěž. Je místem, kde je možné se zastavit, pozvednout sklenici a znovu se spojit – s kreativitou, s mořem nebo s kreativními parťáky, které jste roky neviděli.“