Reklama
Megaboard

LinkedIn je „in“. Inzerenti přecházejí z X na profesní síť, zvyšují tak ale ceny

Profesní sociální síť LinkedIn prožívá údajně boom na trhu digitální reklamy. Hlavní příčinou je Elon Musk a jeho X, který houfně opouštějí velcí zadavatelé.

Podle odhadů Insider Intelligence, o kterých referovaly mimo jiné The Financial Times, vzrostly příjmy z reklamy na LinkedIn v roce 2023 o více než 10 procent a dosáhly téměř čtyř miliard dolarů. Analytici očekávají, že tempo růstu se i nadále udrží s tím, že by v letošním roce mohlo dojít k nárůstu o 14 procent.

LinkedIn se díky svým pokročilým možnostem cílení a efektivním marketingovým nástrojům stává atraktivní platformou pro značky, obracející se na specifické publikum. Společně s tím se ale dramatiky zvyšuje i cena za reklamu na této platformě. Reklamní prostor se prodává v aukci, což lépe reflektuje poptávku na trhu.

Kupující prý ovšem stále dostávají zpět více, než kolik dávají. Podle odhadů dosahuje ROI asi 20 procent. Návratnost by mohla být podle analytiků na síti LinkedIn vyšší než na síti Meta. Nicméně Meta a Google ovládají mnohem větší část reklamního trhu.

Mezi firmy, které v uplynulých týdnech pozastavily nebo stáhly reklamu na síti X patří Apple, Comcast/NBCUniversal, Disney, Warner Bros., Discovery, IBM, Paramount Global, ale také Evropská komise. Hlavním důvodem byl především antisemitský obsah, který Musk na síti promoval.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-03

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Patawa, MV ČR
David Klimeš, NFNZ
Domi Alagia, DVTV

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek
gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále