Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Zachraň jídlo představuje kampaň proti plýtvání s agenturou WMC Grey

Šišky s málem, Big Nic nebo knedlo zelo zmizelo. Výmluvné vizuály kampaně Obědovka podporují sbírku na teplá jídla pro azylové domy.

Nezisková organizace Zachraň jídlo se spolu s agenturou WMC Grey snaží eliminovat plýtvání zbytky pokrmů. Nová kampaň Obědovka podporuje sbírku na teplá jídla pro azylové domy, která by jinak skončila v odpadu. Kreativa komunikace si hraje s názvy klasických jídel, jako je knedlo vepřo zelo nebo šišky s mákem. Naráží tím na fakt, že lidé v azylových domech nemají k jídlu často vůbec nic.

V rámci sbírky si proto lidé mohou koupit Obědovku, voucher na záchranu nevydaných porcí z firemních jídelen, které by jinak čekalo jisté vyhození. Denně totiž v každé jídelně přebývá 10 až 20 porcí, což je zhruba 72 000 nevydaných jídel celkem. Zachraň jídlo proto navazuje spolupráci s firemními jídelnami, které s přebytečnými porcemi bojují. Ty nyní poputují do azylových domů například samoživitelkám. Například díky voucheru v hodnotě 300 korun se zachrání 15 porcí hotového jídla, 15 obědů pro lidi v nouzi.

Reklama
Know

„Projektu se daří a jsme pyšní, že se nám povedlo unikátní propojení prevence plýtvání jídlem a sociální pomoci,“ uvádí ředitelka spolku Zachraň jídlo Michaela Číhalíková, a pokračuje: „Chtěli bychom, aby projekt mohl fungovat i v budoucnu. Právě kvůli tomu spouštíme kampaň Obědovka. S její tvorbou nám pro bono pomohla reklamní agentura WMC Grey, bez jejíž pomoci bychom se neobešli.“

Aby Obědovka mohla dále fungovat i růst, je potřeba získat pravidelné dárce. Právě proto vznikla vedle outdoorové a online kampaně i aktivační kampaň s influencery. Známá jména, která se na sociálních médiích zabývají tématem jídla, tak mají možnost otestovat jídelníček, který mají lidé z azylových domovů běžně na talíři — konzervy, instantní polévky, nebo také vůbec nic.

„Několikrát jsme u různých charitativních projektů zjistili, že nejlepší je komunikovat autenticky. Takže chceme ukázat únosně kreativním způsobem realitu,“ vysvětlil kreativní ředitel WMC Grey David Suda. Autory kreativy jsou Josef Plíhal spolu s Anetou Liškovou a Martinem Šimonem.

Reklama
ČEZ
Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)