Informační kampaň v ceně 24,5 milionu korun upozorňuje na rozcestník pomoci Deštník proti drahotě.
Od pondělí 12. září do konce října se bude v TV, rozhlasu, tisku, online i ve venkovní reklamě bude objevovat vládní kampaň Deštník proti drahotě. Odkazuje na stejnojmenné webové stránky, které mají lidem usnadnit čerpání pomoci. Na tu vláda vyčlenila celkově 177 miliard korun.
Podle statistik Evropské komise je Česká republika v míře přímé pomoci občanům k HDP na čtvrtém místě v rámci celé EU. Lidé ale pomoc nečerpají z několika důvodů – nevědí, na jakou pomoc mají nárok, netuší, že pomoc existuje, stydí se za to, že by pomoc měli využít, nebo se obávají administrativní náročnosti.
Kampaň se primárně zaměřuje na překonání ostychu z čerpání pomoci a představuje tři hlavní pilíře vládního programu: příspěvek 5 000 korun na dítě, příspěvek na bydlení a základní pomoc se snížením cen energií. K dalším cílům kampaně patří zjednodušení cesty k využití pomoci, podpora online komunikace mezi občanem a státem a aktivizace společnosti a posílení důvěry v instituce.
Klíčovou součástí všech komunikačních sdělení je představení a podpora nové verze webových stránek destnikprotidrahote.cz, jež jsou hlavním rozcestníkem státní pomoci. Lidé zde mají možnost o pomoc rovnou zažádat pomocí formuláře, dozví také další informace o všech aktuálních formách státní pomoci, kterých je více než dvacet. Web bude pravidelně aktualizován a doplňován s cílem co nejvíce zjednodušit komunikaci v oblasti sociálních, ekologických a rozvojových programů.
Za kampaní stojí nové oddělení strategické komunikace při Úřadu vlády, které od srpna vede Pavel Lupjan, který předtím působil jako specialista na komunikaci v České poště. Dlouhé roky byl též marketingovým ředitelem společnosti Media Marketing Services či výkonným ředitelem Impression Media (obojí patří do skupiny Media Bohemia)
Rozpočet kampaně byl 30 milionů korun, avšak finálně vysoutěžená cena včetně kompletní produkce činí 24,5 milionů korun. Média nakoupila agentura KnowOrigin.