Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Placenou televizi využívají více mladší diváci, chtějí sledovat pořady zpětně

Počet televizních diváků ve věku 15 až 69 let, kteří sledují televizi prostřednictvím některého z operátorů placené televize, vzrostl v letošním roce na 56 procent.

Z výzkumu atmedia index společnosti Atmedia, která na českém televizním trhu obchodně zastupuje 30 tematických televizních stanic, vyplývá, že placená televize má mezi českými televizními diváky rok od roku větší zastoupení, a to zejména IPTV. Přesto je mezi nimi stále velké množství těch, kteří sledují pouze televizní stanice dostupné v digitálním pozemním vysílání.

U mladších diváků vede placená televize

Reklama
Know

„Zatímco mladší televizní diváci dávají přednost placené televizi, u starších televizních diváků je to naopak,“ popisuje Pavel Müller, head of research & marketing ve společnosti Atmedia, s odkazem na výsledky výzkumu atmedia index. Ten ukázal, že mezi zákazníky některého z operátorů placené televize je 62 procent televizních diváků ve věku 25 až 34 let. Satelitní či kabelové televizi nebo IPTV dávají před pozemním digitálním vysíláním přednost také televizní diváci ve věku 35 až 44 let, konkrétně je to 55 procent z nich. Naopak u televizních diváků nad 45 let převažuje bezplatné sledování televizních stanic dostupných v pozemním digitálním vysílání. Placenou televizi má 49 procent televizních diváků ve věku 45–54 let a 48 procent ve věku 55–69 let.

Odložené sledování pořadů a více televizních stanic

K hlavním motivacím, které vedou televizní diváky k placení za sledování televize, patří možnost sledovat televizní stanice, které nejsou dostupné v digitálním pozemním vysílání, a také možnost sledovat televizní pořady zpětně bez ohledu na čas původního odvysílání. „Oba tyto důvody zmiňují televizní diváci nejčastěji. Zatímco mladší diváci uvádějí především možnost odloženého sledování televizních pořadů, pro starší diváky je primárním benefitem placené televize větší nabídka televizních stanic,“ poukazuje Pavel Müller na odlišnosti u jednotlivých věkových skupin diváků.

Možnost zpětného sledování televizních pořadů je důležitý konkrétně pro 45 procent diváků ve věku 25–34 let a 39 procent diváků ve věku 35–44 let, kteří sledují televizi prostřednictvím některého z operátorů placené televize. Ze skupiny diváků ve věku 45–54 let a 55–69 let se jich pod tento benefit podepsalo méně, konkrétně 33 procent, respektive 29 procent. U možnosti sledovat televizní stanice, které nejsou dostupné v pozemním digitálním vysílání, je situace opačná. Bohatá nabídka televizních stanic je důležitá pro 37 procent diváků ve věku 45–54 let a 45 procent diváků ve věku 55–69 let. Naopak z mladších kategorií se pod tento důvod k placení za sledování televize podepsalo 33 procent diváků ve věku 25–34 let a 39 procent diváků ve věku 35–44 let.

„Mladší diváci jsou zvyklí používat nové technologie. Své oblíbené pořady chtějí sledovat kdykoliv a kdekoliv, rádi využívají možností, které jim placená televize přináší. Ostatně vedle možnosti sledovat televizní pořady zpětně a možnosti vybírat z více televizních stanic označovali za třetí nejdůležitější benefit placené televize možnost sledovat televizi na více zařízeních současně, nejen na televizoru, ale také na PC, tabletu nebo mobilu,“ tvrdí Pavel Müller a dodává, že poměrně velké množství mladších diváků také oceňuje možnost sledovat pořady z videoték, které operátoři placené televize nabízejí. Naopak u diváků nad 45 let patří k třetímu nejčastěji uváděnému důvodu vysílání ve vysoké kvalitě (HD).

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)