Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Nová podoba lanovky na Petřín. Míjející se vozy spolu za jízdy flirtují

Jednoduché linie, obrovská okna a sympatický vtípek odkazující na „romantickou“ pověst Petřína – tím se chlubí vítězný návrh nové lanovky na Petřín od designérky Anny Marešové a jejího týmu. První cestující se novými vozy svezou už za dva roky.

Designérský tým vycházel z toho, že lanovka je u Pražanů i turistů velmi oblíbená, a proto k návrhu přistupoval s pokorou. S Petřínem si řada lidí spojuje vzpomínky na zimní sáňkování nebo zamilované procházky. A lanová dráha k těmto hezkým okamžikům neodmyslitelně patří.

„Rozhodli jsme se jít cestou udržitelného a funkčního, nikoli okázalého designu a vytvořili jsme nadčasovou variantu, která bude sloužit lidem a bavit je minimálně dalších 30 let,“ komentovala Anna Marešová.

Reklama

Nové vozy mají nabídnout cestujícím co nejhezčí zážitek z jízdy díky velkoryse pojatým oknům procházejícím i celou střešní částí, což umožňuje maximální výhled. Vůz je rozdělený do čtyř oddílů se samostatnými vstupními dveřmi, což zajišťuje pohodlnější nastupování a vystupování cestujících.

Kapacita vozu je až 120 stojících lidí, bezbariérové vstupy však umožňují ve spodní části pohodlný nástup i pro vozíčkáře či cestující s kočárky. Sedadla se dají vyklopit vzhůru a cestující, kteří si během tříminutové jízdy nechtějí sedat, je mohou využít jen jako opěrky.

„Soutěž se týkala pouze vozů, ale moc rádi bychom, aby se proměnila i nástupiště a usnadnil se nástup pro kočárky a lidi na vozíku. A samozřejmě se nástupiště celkově zpříjemnila, proto jsme si dovolili i malou proměnu dolního nástupiště na Újezdu,“ doplnila Anna Marešová.

Samotné vozy mají elegantní a jednoduché linie, ale designérský tým přišel s nápadem, jak jízdu originálně oživit. Prvotní inspirací byla atmosféra samotného Petřína, tedy místa spojeného s láskou a legrací. „Chtěli jsme do jízdy dostat ještě více zábavy, a tak hra se světly začíná právě v okamžiku, kdy se dva vozy po cestě potkávají. Těsně před tím, jeden vůz na druhý laškovně mrkne. Ten se zastydí a celý zčervená – interiérová světla zčervenají a celý vůz uvnitř zrůžoví,“ popsala Anna Marešová.

Součástí návrhu byla i proměna dolního nástupiště, které nyní kvůli nánosům působí neutěšeně, podobně jako horní stanice a její okolí. Designéři plánují odkrýt původní cihly, které jsou od devadesátých let zakryté mramorem. Nové vozy i okolí lanovky by mělo působit čistěji, odlehčeněji a vzdušněji.

Reklama
Know
Reklama
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)