Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Centrum Paraple oslovuje dárce „předvolební“ kampaní od Weareginger

Agentura vytvořila pro neziskovou organizaci komunikaci inspirovanou politickými reklamami a využívá předvolební období.

Přišli o svobodu, soběstačnost i volnost pohybu, přesto je s vaší podporou mohou získat zpátky – to je hlavní myšlenka nové kampaně Centra Paraple, která má za cíl rozšířit základnu dárců. Stojí za ní agentura Weareginger s kreativním ředitelem Jiřím Langpaulem, kterého oslovil přímo ředitel centra David Lukeš.

Kampaň běží v předvolebním období, a proto chce na první pohled získat pozornost provokací na velmi obecné politické rovině. „Žijeme v politicky velmi turbulentních časech a otázky svobody, soběstačnosti a volnosti pohybu jsou aktuálními celospolečenskými tématy. Politici si navíc berou ‚potřebné‘ za rukojmí zcela běžně, a proto jsme se s Centrem Paraple rozhodli, že to jednou v rámci politického Super Bowlu zkusíme otočit. Proto nám estetika a specifická heslovitost politických kampaní přišly být na místě,“ uvedl kreativní ředitel Jiří Langpaul.

Reklama
ČEZ

Kampaň se opírá o výzkumy, které ukazují, že pro většinu dospělé populace je nejhorší představou být na někom závislý. Ať už fyzicky, mentálně či politicky. Hesla byla zvolena tak, aby ostatní vedla k asociaci, která by jim pomohla vžít se lépe do situace, v níž si lidé s postižením ocitají.

Centrum, které bylo založeno již v roce 1994 Zdeňkem Svěrákem a Svazem paraplegiků, se věnuje klientům po náhle vzniklém poškození míchy. Propracovaným systémem péče je vrací zpátky do života. Učí je znovu základním schopnostem jako třeba jak se obléci, otevřít si jogurt nebo se vysprchovat.

Péče je velice nákladná, úhrady od zdravotních pojišťoven, státní dotace a platby od samotných klientů ji nepokryjí. Až 50 procent svého rozpočtu dofinancovává Paraple z příspěvků a darů. Proto je kampaň zaměřena právě na oslovení nových pravidelných dárců. „Bez nich jednoduše centrum nemůže fungovat,“ říká ředitel David Lukeš a dodává: „V České republice je 15 000 lidí s poškozením míchy a každým rokem přibývá kolem 300 nových případů a těm je potřeba se plně věnovat. Aby se i jen jediný člověk s poraněním míchy dokázal alespoň částečně vrátit do života, stojí úsilí mnoha odborníků a samozřejmě spoustu peněz.“

Vizitka kampaně:
Klient: Centrum ParapleŘeditel: David LukešManažer PR a fundraisingu: Jiří PokutaSpecialistka komunikace: Jarmila Vrzalová
Agentura: Weareginger
Creative director: Jiří Langpaul
Copywriter: Karolína Gattermayerová, Petr Voborský, Helena Johnston

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)