Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

HBO vyslalo draky na billboardy i do oblak

Dosud největší kampaň v hodnotě přes 100 milionů dolarů pomohla seriálu Rod draka k nejsledovanější premiéře HBO.

Tři roky po konci Hry o trůny se na obrazovky vrátil svět Písně ledu a ohně v prequelu Rod draka. Produkce jednoho dílu vyšla HBO na zhruba 20 milionů dolarů a velkolepá série má přitáhnout další uživatele ke streamovací platformě HBO Max.  Nic tak nezůstalo náhodě a HBO do propagace seriálu investovalo přes sto milionů dolarů, jak uvedly servery Deadline či Hollywood reporter. Kampaň, jejíž součástí bylo i mnoho partnerství, pochválil v dopise zaměstnancům i šéf mateřské společnosti Warner Bros Discovery David Zaslav. Podle něj například zasáhla ještě před nedělní premiérou prvního dílu přes 130 milionů Američanů.

S pomocí společnosti The Mill například HBO vypustilo draka na newyorské náměstí Times Square, kde z digitálního billboardu dštil oheň na kolemjdoucí. Podobný byl k vidění v Londýně a o něco „klidnější“ drak se objevil i v australském Melbourne. V Austrálii je seriál dostupný přes platformu Binge, která Rod draka podpořila rovněž dosud největší integrovanou kampaní trvající tři měsíce. Při ní se například také na pláži Anglesea objevilo obrovské dračí vejce, aby mohl expert na divokou přírodu Matt Wright potvrdit, že se draci objevili i v Austrálii.

Reklama
Know

Společnost The Mill pak pro HBO vyvinula i hru s vylepšenou realitou DracARys, v níž mohou fanoušci seriálu získat vlastního draka a sledovat, jak roste. Ta odstartovala na eventu během Comic-Conu v San Diegu a je dostupná na 19 trzích včetně České republiky.

https://youtu.be/eW-lxnmapJ4

V partnerství se společností Snap pak vznikly speciální filtry pro Snapchat, kde si lidé mohou udělat selfie s hlavou draka plivajícího oheň, nebo se ve vybraných místech podívat na draky létající po obloze poblíž známých míst. Vedle Venice Beach v Los Angeles či Tower Bridge v Londýně pak třeba i na Karlově mostě v Praze. Na místech se navíc mají objevovat další draci s tím, jak se budou představovat i v seriálu.

Další z mnoha partnerských projektů vznikl ve spolupráci se společností Duolingo, která před startem seriálu nabídla inovovaný kurz vznešené valyrijštiny. Fiktivní jazyk, kterým mluví pro Rok draka ústřední rod Targaryenů, pro seriál rozvinul lingvista David Peterson na základě inspirace z knižní série od George R.R. Martina, podle níž vznikly i samotné seriály. Kurz, který je přes Duolingo dostupný od poslední série Hry o trůny v roce 2019, byl letos obohacen o více než 150 slov a 700 vět a frází. Na změny upozorňovala kampaň, která se také objevila na Times Square s billboardy ve valyrijštině.

Podle prvních výsledků se nákladná kampaň HBO vyplatila, protože se z prvního dílu Rodu draka stala nejsledovanější premiéra z originální produkce společnosti, když jen v USA přitáhla k HBO a HBO Max 9.986 milionu diváků. Hollywood Reporter pak uvedl, že sledovanost byla rekordní i pro satelitní televizi Sky ve Velké Británii, kde premiéra přitáhla 1,39 milionu diváků. Podle Warner Bros Discovery zároveň opět roste i sledovanost Hry o trůny.

Popularitu seriálu potvrdilo HBO i pro Česko a Slovensko, kde podle mluvčí HBO Max Pavly Brožkové debutoval první díl s historicky největší sledovaností u všech nových seriálů nebo filmů uváděných na streamovací platformě HBO. Během prvních 48 hodin po uvedení zaznamenala první epizoda nejvíce odsledovaných hodin ze všech nových titulů.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)