Tradiční mineralizovaná voda Šaratica přichází s novým logem, tvarem, barvou lahví a komunikací. V obchodech ji zákazníci nyní najdou v modrých lahvích s tónem zlaté barvy na etiketě. Rebranding doprovází komunikační kampaň o cestovatelské zácpě, která během dovolené trápí řadu turistů, především však ženy v mladém nebo středním věku. Posouvá tak cílovou skupinu směrem k mladším ročníkům. Nový impulz značka dostala pod křídly společnosti Kofola ČeskoSlovensko, která ji před dvěma roky koupila.
Šaratica se zařadila mezi značky společnosti Kofola v roce 2020. „Díky našemu přístupu a zkušenostem s novými značkami v našem portfoliu jsme dostali prostor na celkový redesign,“ zmiňuje brand manažerka značky Kateřina Ceralová. Nový design vznikl ve spolupráci se slovenským grafickým studiem Pergamen. „Změnili jsme nejen lahev, ale i logo. Vracíme se k tradici. Zdůrazňujeme historii značky, která má jednu z nejstarších ochranných známek v Evropě z roku 1884,“ vysvětluje Kateřina Ceralová.
Cestovatelská zácpa jako častý problém Čechů na dovolených
Změnu designu Šaratica doprovází letní komunikační kampaní. Zaměřuje se na aktuální téma – problémy se zácpou během cestování, které dokáží znepříjemnit i tu nejhezčí dovolenou. Podle dat, která z výzkumu agentury IPSOS Šaratica získala, každé šesté ženě zácpa někdy zkazila celou dovolenou. Zácpa jako taková opakovaně trápí zhruba polovinu žen, a to i zástupkyně mladé generace.
Kampaní proto Šaratica míří na novou cílovou skupinu mladších lidí a hlavně žen. „Chceme jim připomenout, že Šaraticu lze jako silně mineralizovanou vodu používat při zažívacích problémech. Chtěli bychom také postupně měnit vnímání zažitého vtipu, že „Šaratica zrychlí váš krok“. Naše minerální voda není jen přírodním laxativem, ale především minerálka, která dokáže dlouhodobě podporovat správné fungování organismu,“ dodává Kateřina Ceralová.