Reklama
Reklama
Reklamní banner Acomware

Menší sociální sítě se těší rostoucí oblibě

Reddit, Telegram či Discord patří mezi stále oblíbenější sociální média. Nyní ale přichází čas, kdy už potřebují vydělávat.

Tři z pěti obyvatel planety využívají některou ze sociálních sítí. Trhu stále dominuje zejména společnost Meta, která má v první pětce čtyři zástupce, ovšem růst nových uživatelů nyní stagnuje. Počet měsíčních aktivních uživatelů Facebooku se pohybuje kolem 2,9 miliardy, následuje YouTube patřící pod Alphabet s 2,3 miliardami a Whatsapp, Messenger a Instagram, které mají mezi 1,3 až dvěma miliardami uživatelů.

Meta ovšem čelí rostoucí konkurenci ze strany dalších sociálních platforem, jako jsou Telegram, Reddit či Disscord a další. Za poslední dva roky získaly konkurenční aplikace už dvaadvacetiprocentní podíl na trhu, přičemž v 1. čtvrtletí 2020 dosahoval jen 14 procent, takže si za období pandemie výrazně polepšily. Reddit.com je podle žebříčku Similar Web 20. nejnavštěvovanější webovou stránkou na světě. Discord je na 25. místě

Telegram se zase pyšní 700 miliony uživatelů (Discord jich má asi 150 milionů a Reddit asi 440 milionů) a letos se zařadil mezi pětici nejstahovanějších aplikací. Úspěchu dosáhl i přesto, že nikdy neplatil za reklamu na aplikaci díky ústnímu doporučení. K růstu popularity těchto sítí, zejména mezi kryptonadšenci a mladou generací, přispělo vedle menšího zaplevelení feedu spamy a obtěžující reklamou, rozhodnutí gigantů Facebook, Google či Twitter zakázat reklamy na nové kryptoprojekty získávající prostředky emisemi mincí. A ty houfně zamířily právě na Reddit, Telegram či Discord.

Zdroj: Visual Capitalist

Od gamerů ke komunitám

Discord vznikl v roce 2015 jako odpověď na nespolehlivý voice chat v počítačových hrách. A právě kolem komunity gamerů vytvořila platforma svou prvotní základnu. „Herní grindeři díky ní mohli živě diskutovat taktiku ve společných hrách. Už v roce 2020 však 70 procent uživatelů tvořili „nehráči“. Počet uživatelů postupně globálně narostl na 150 milionů a řada hvězd streamů na sociálních sítích má na Discordu své fanouškovské komunity. Na platformu migrují i klasická diskuzní fóra, kde lidé řeší vše od kryptoměn přes akcie až po chování exotických zvířat.

Více k tématu se dočtete v aktuálním vydání Marketing & Media 27-28/2022, které vyšlo v pondělí 4. července.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_6

MAM Exkluzivně v časopise

Adam Lazár
Jan Weisshäutel, Sprint
Unicorn Army

MAM Téma čísla

kina
Návrh bez názvu-8
spot_Nezapoment_ceska filharmonie_nový web-otvírák (63)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

MAM Souboj spotů leden 2025
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
Penny prsa
Super Bowl 2025 V_nový web otvírák doporučujeme (24)
MAM Souboj spotů leden 2025
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
Penny prsa
Super Bowl 2025 V_nový web otvírák doporučujeme (24)