Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Jednoduchá a mrazivě působivá kampaň UNHCR o tragédii na Ukrajině

Válka na Ukrajině po téměř pěti měsících eskaluje a vyhnala z domovů kolem šesti milionu lidí. Úřad vysokého komisaře OSN pro uprchlíky (UNHCR) proto zveřejnil kampaň, která má upozornit na rodiny oddělené válkou. 

Ukrajinští muži byli ze zákona nuceni zůstat v zemi, aby podpořili válečné úsilí, nebo aby sloužili při obraně země. Pouze ženám a dětem bylo dovoleno odejít a dostat se do sousedních zemí včetně Polska, Maďarska a Rumunska. Podle údajů UNHCR, které byly naposledy aktualizovány 5. července, opustilo Ukrajinu od února asi 5,65 milionu lidí, kteří hledali útočiště.

Kampaň od agentury OKTO, která běží ve Švédsku, tvoří film o hrdinech a venkovní kreativa. Jejím cílem je ukázat situaci, s níž se musely vypořádat rodiny, které uprchly ze země. Švédsko letos zatím přijalo přes 41 tisíc uprchlíků z Ukrajiny.

Reklama
Abovalve

Kreativa s názvem „Nedoručeno“ se soustředí na textovou zprávu s prostým textem „Chybíš mi tati“, která není doručena a vzbuzuje úzkost kvůli obavám o nejhorší. 30sekundový film představuje dvě dospívající dívky, které stojí v noci na střeše a vzájemně se utěšují, když se neúspěšně pokusí poslat zprávu otci, zatímco OOOH instalace se zaměřuje výhradně na stejnou nedoručenou zprávu. 

Film produkoval režisér Mats Udd v produkční společnosti Slutet är Nära. „V těchto pouhých dvou slovech je něco silného. Slova si obecně spojujeme s mizerným signálem nebo drobnou technickou poruchou. Ale v tomto kontextu to může znamenat to úplně nejhorší,“ dodal Nick Christiansen, kreativní ředitel agentury OKTO.

Kredity kampaně:

Copywriter – Emma KirschArt Director – Ellinor Ekström

Designer – Mikaela Källgren

Creative Director – Nick Christiansen

Project Lead – Astrid Wassén

Client Director – Emanuel Lantz

Strategist – Sebastian Elmblad

Director – Mats Udd

Executive Producer – Alexandros Bakos

Produktionsledare – Ciaradh Julin Kavanagh

DOP – Sara Dehlin

FAD – Marcus Camp

Post – Slutet Takeout

Offline – Anton Skott

Grade – Jonatan Qvist

Sound – Christian Baringe Sweden for UNHCR

Head of Communication – Ulrika Nilsdotter-Brühl

Head of Private Fundraising – Jenny Weville

Project Lead and PR – Ulrika Belin

Project Lead Fundraising – Erik Hjalmarsson

Editorial Manager – Robin Alvarsson

Music – Tousin “Tusse” Chiza – Brevet från Lillan

Reklama
MMcite
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)