Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Jak si kdo ustele, tak si sedne, usazuje Liftago trolly na síti

Společnost Liftago na Facebooku ukazuje zdařilou krizovou komunikaci s nadsázkou. „Budu v tom s radostí pokračovat,“ píše šéfka komunikace Martina Bechyňová.

Ke značkám, které se prakticky hned po začátku ruské invaze na Ukrajinu postavily za napadenou zemi, patří už od 25. února Liftago. Mimo jiné tou dobou přepravní společnost na sociálních sítích se sloganem „Nenechme svět zařadit zpátečku“ přebarvila své logo do ukrajinských barev. A to se dodnes některým uživatelům zvlášť na Facebooku nelíbí a firmě to dávají najevo.

Na to, jak výpadům trollů firma odolává, upozornil mimo jiné na Twitteru Poslední skaut na příkladu, kdy se jeden z nich zeptal, co to má firma za „humus“ barvy, aby mu je Liftago skutečně názorně popsalo:

Reklama
ČEZ

Příspěvek Posledního skauta během zhruba 24 hodin sesbíral přes 5000 „lajků“ a v komentářích se to hemží pochvalnými reakcemi za community management značky.

Zatímco běžně se v krizové komunikaci a poučkách o brand safety radí postupovat obezřetně a na trolly reakcemi zbytečně neupozorňovat, a nepodporovat tak jejich narativ, Liftago jim to vrací s notnou dávkou nadsázky a ironie.

„Tímto mažu ze svejch prezentací na školení online komunikace větu ‚Nekrmte trolly!‘ a nahrazuju větou ‚Klidně je nakrmte… a pořádně! Pokud teda děláte pro firmu, která se nebojí mít trochu koule.‘ Budu v tom s radostí pokračovat,“ napsala na profesionální sociální síti LinkedIn šéfka komunikace Liftaga Martina Bechyňová, když v galerii představila už druhou várku reakcí na trolly.

Objevuje se v ní mimo jiné doplňování chybějících čárek k příspěvkům českých „vlastenců“ nebo radost z komolení českých přísloví a rčení, jako třeba „jak si kdo ustele, tak si sedne“. V rámci usazování trollů ale reakce neopomíjejí ani upozorňovat na služby Liftaga – když značku komentující posílají do různých míst, nabízí jim společnost alternativy, kam je opravdu může dovézt.

Nejen tyto příspěvky Liftaga si na LinkedIn vysloužily pochvalné reakce od mnoha odborníků na komunikaci. Podobné se stalo už při prvním shrnutí, které Martina Bechyňová sdílela před měsícem.

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)