Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Znečištění naživo. Švédská OOH kampaň ukazuje dopady na klima

Startupy Doconomy a Kayrros spustily iniciativu, která pomocí venkovní digitální reklamy ukazuje týdenní data o uhlíkové stopě Švédska.

Projekt „The 2030 Forecast“ cílí na zvýšení povědomí o emisích a klimatické změně. Spuštění platformy proběhlo během Světového dne životního prostředí 5. června 2022, přičemž údaje o celonárodních emisích byly veřejně zobrazeny na OOH plochách v ulicích Stockholmu.

K vytvoření „prognózy 2030“ se Doconomy spojila s analytickou firmou Kayrros zaměřenou na data z energetiky a klimatu, která analyzuje satelitní snímky a další zdroje dat za účelem sledování environmentálních metrik. Kayrros ve spolupráci s Evropskou kosmickou agenturou (ESA) a francouzským Národním centrem pro vesmírná studia využívá umělou inteligenci k získávání signálů o emisích skleníkových plynů na základě senzorů a pozorování Země.

Reklama
ČEZ

„Veřejnost si zaslouží být informována o pokroku při dosahování cílů snižování emisí. Je to první krok k přijetí opatření a vytvoření spojení mezi uhlíkovou stopou jednotlivce a dopadem průmyslových emisí na životní prostředí. Jsme si jisti, že se časem stanou tato čísla veřejně známými a relevantními. Je to začátek učební křivky, s kterou se příliš dlouho otálelo,“ uvedl ředitel pro inovace ve společnosti Doconomy Johan Pihl.

Doconomy a Kayrros chtějí podporovat kolektivní odpovědnost za emise skleníkových plynů tak, že každý týden sledují pokrok Švédska směrem ke splnění stanovených cílů do roku 2030. „Naše schopnost řešit změnu klimatu kolektivně a efektivně závisí na povědomí veřejnosti o tom, co naši stopu zvětšuje či zmenšuje. Klimatická gramotnost a transparentnost dat jsou klíčem k zajištění toho, že budeme dělat správná rozhodnutí nejen ve veřejné politice a podnikových praktikách, ale také v našem každodenním životě,”  uvedl spoluzakladatel a prezident společnosti Kayrros Antoine Rostand.

Reklama
Reklama
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)