Přinášíme výběr nejzajímavějších reklam, které získaly ocenění na letošním festivalu kreativity Cannes Lions v kategorii Print & Publishing.
Better With Pepsi pro Pepsi od Alma DDB, Miami a PepsiCo
Zlatého lva získala nejsdílenější kampaň Pepsi, která vyšla z výzkumů, podle nichž lidé upřednostňují k burgerům limonádu této značky. Vzhledem k tomu, že velká část řetězců nabízí konkurenční Coca-Colu, najala agentura origami umělkyni, s jejíž pomocí seskládala loga řetězců tak, že odhalila skrytý symbol Pepsi.
Draw Ketchup pro Heinz Ketchup od Rethink Toronto
Dalším zlatem oceněná kampaň vznikla, když agentura požádala lidi z celého světa, aby nakreslili kečup. Naprostá většina z nich nakreslila lahve Heinz, což značka využila v tiskové i venkovní reklamě.
The Trash Collection 2021 pro IKEA od Try, Oslo
V rámci udržitelné strategie řetězce kampaň názorně ukázala, že co je pro jednoho odpad, může být pro jiného poklad. Nalezený vyhozený nábytek opravila a znovu prodávala, aby upozornila spotřebitele na službu Druhý život nábytku, která je dostupná i v Česku. V Cannes získala zlato.
Reverse Selfie pro Dove – Unilever od Ogilvy London
Zlatem ověnčená kampaň bojuje proti nízkému sebevědomí dívek kvůli retušovaným fotkám na sociálních sítích. Kampaň běží celosvětově včetně Česka, kde v rámci iniciativy #krasanepotrebujefiltr spustila na jaře edukační platformu pro školy i veřejnost s tréninkem pro orientaci na sociálních sítích a rozpoznání zkreslené reality.
Plant Based Whopper pro Burger King od David, Madrid
Bronz získala další z řady kampaní agentury David pro Burger King, která upozorňovala na produkty značky rostlinného původu. Milovníky masa lákala na šťavnaté vizuály, na nichž ale ve skutečnosti ukazovala červenou papriku, řepu a čekanku.
The Elections Edition pro An-Nahar Newspaper od Impact BBDO, Dubai, SAE
Grand Prix v kategorii získalo speciální volební vydání libanonského deníku An-Nahar, které … nevyšlo, poprvé v osmaosmdesátileté historii novin. Vydavatelé se totiž rozhodli věnovat veškerý na náklad připravený papír a inkoust k tomu, aby mohly být vytištěny volební lístky, na což čtenáře upozorňovaly jednoduché letáky s QR kódem, přes nějž bylo k dispozici vysvětlení i digitální vydání.