V kampani od Havasu České dráhy seznamují cestující s novými soupravami, které národní dopravce v letošním roce uvedl do provozu. Na koleje vyjelo už 115 nových vozů a jejich vlajkovou lodí jsou nejmodernější soupravy InterJet.
V televizním spotu si díky železničářské hantýrce přijdou na své zejména takzvaní šotouši, fanoušci vlaků a veřejné dopravy. Ivan Trojan zde vystupuje v roli koloťuka, tedy vozmistra, který v rozhovoru s reportérkou používá výrazy jako echt kočár (vagón) nebo šnelcug (rychlík). Přitom ukazuje největší přednosti nových souprav, polohovatelné sedačky, bezdrátové nabíjení nebo třeba okna lépe propouštějící mobilní signál. Příběh ústí v hlavní sdělení kampaně: naše nové vlaky jsou nejlepší naživo.
Představení nových InterJetů, nejmodernějších souprav ve střední Evropě, má nalákat svým komfortem i ty cestující, kteří dříve upřednostňovali jiné druhy přepravy. O kreativní koncept kampaně se postarala agentura Havas, produkci zajistila Total Help Art a spot režíroval Ondřej Trojan. Objeví se od 1.6. do 30.6. v televizi, tisku, outdooru a onlinu.
Natáčelo se zeleně
V návaznosti na předchozí kampaň Českých drah srovnávající uhlíkovou stopu aut a vlaků se i k produkci spotů přistoupilo šetrně v rámci takzvaného greenfilmingu. Celá výroba kampaně se snažila zanechat minimální uhlíkovou stopu, což mimo jiné znamená , že se počítala spotřeba energie ve všech fázích od castingu až po postprodukci. Snaha o co nejmenší dopad na životní prostředí zahrnovala úspory ve spotřebě elektřiny, vody, paliva i materiálu potřebného při natáčení – jídlo, kostýmy, kovy či papír. Ve spolupráci s OfsetujemeCO2.cz se pak 3 531 Kg CO2 vyprodukovaných během natáčení kompenzovalo prostřednictvím projektu Svoboda sadu v Českém ráji.
Standardně se používají například jednorázové plasty pro catering. Během dvou natáčecích dní se v běžné produkci spotřebuje zhruba 600 jednorázových misek a talířů, 1 300 kelímků nebo 180 PET lahví. V rámci greenfilmingu jsou tyto materiály nahrazeny porcelánovým servisem.
V minulosti se Trojan, který je tváří Českých drah už druhým rokem, ukázal jako byznysmen i servisák při demonstrování výhod vlaku cestujícím, kteří jezdí za byznysem a doposud volili auto. Zaujal také jako turista s věrným psem Ťapkou v klipu na přednosti aplikace Můj vlak nebo jako „punktáta“, který si zvolil outfit podle cíle cesty, říčky Punkvy.
Kredity kampaně:
Klient: České dráhy
Agentura: Havas Prague
Creative Director: Jakub Kolářík, Petr Čech
Account Director: Marcela Brabcová
Režie: Ondřej Trojan
Kamera: Tomáš Sysel
Střih: Vladimír Barák
Zvuk: Jiří Klenka
Produkční: Michaela Syslová
Produkce: Total Help Art