Koloťuk Trojan představuje nové šnelzugy v kampani od Havasu

V kampani od Havasu České dráhy seznamují cestující s novými soupravami, které národní dopravce v letošním roce uvedl do provozu. Na koleje vyjelo už 115 nových vozů a jejich vlajkovou lodí jsou nejmodernější soupravy InterJet.

V televizním spotu si díky železničářské hantýrce přijdou na své zejména takzvaní šotouši, fanoušci vlaků a veřejné dopravy. Ivan Trojan zde vystupuje v roli koloťuka, tedy vozmistra, který v rozhovoru s reportérkou používá výrazy jako echt kočár (vagón) nebo šnelcug (rychlík). Přitom ukazuje největší přednosti nových souprav, polohovatelné sedačky, bezdrátové nabíjení nebo třeba okna lépe propouštějící mobilní signál. Příběh ústí v hlavní sdělení kampaně: naše nové vlaky jsou nejlepší naživo.

Představení nových InterJetů, nejmodernějších souprav ve střední Evropě, má nalákat svým komfortem i ty cestující, kteří dříve upřednostňovali jiné druhy přepravy. O kreativní koncept kampaně se postarala agentura Havas, produkci zajistila Total Help Art a spot režíroval Ondřej Trojan. Objeví se od 1.6. do 30.6. v televizi, tisku, outdooru a onlinu.

Natáčelo se zeleně

V návaznosti na předchozí kampaň Českých drah srovnávající uhlíkovou stopu aut a vlaků se i k produkci spotů přistoupilo šetrně v rámci takzvaného greenfilmingu. Celá výroba kampaně se snažila zanechat minimální uhlíkovou stopu, což mimo jiné znamená , že se počítala spotřeba energie ve všech fázích od castingu až po postprodukci. Snaha o co nejmenší dopad na životní prostředí zahrnovala úspory ve spotřebě elektřiny, vody, paliva i materiálu potřebného při natáčení – jídlo, kostýmy, kovy či papír. Ve spolupráci s OfsetujemeCO2.cz se pak 3 531 Kg CO2 vyprodukovaných během natáčení kompenzovalo prostřednictvím projektu Svoboda sadu v Českém ráji.

Standardně se používají například jednorázové plasty pro catering. Během dvou natáčecích dní se v běžné produkci spotřebuje zhruba 600 jednorázových misek a talířů, 1 300 kelímků nebo 180 PET lahví. V rámci greenfilmingu jsou tyto materiály nahrazeny porcelánovým servisem.

V minulosti se Trojan, který je tváří Českých drah už druhým rokem, ukázal jako byznysmen i servisák při demonstrování výhod vlaku cestujícím, kteří jezdí za byznysem a doposud volili auto. Zaujal také jako turista s věrným psem Ťapkou v klipu na přednosti aplikace Můj vlak nebo jako „punktáta“, který si zvolil outfit podle cíle cesty, říčky Punkvy.

Kredity kampaně:

Klient: České dráhy

Agentura: Havas Prague

Creative Director: Jakub Kolářík, Petr Čech

Account Director: Marcela Brabcová

Režie: Ondřej Trojan

Kamera: Tomáš Sysel

Střih: Vladimír Barák

Zvuk: Jiří Klenka

Produkční: Michaela Syslová

Produkce: Total Help Art

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia