Největší eventová pop-up stavba v ČR, unikátní kulturní event pro celý národ, esport v „Mekáči“ i interakce s obrazy během výstavy. Nejlepší eventy znají vítěze cen ČEA.
Už popáté se udělovaly Výroční ceny České eventové asociace za nejlepší počiny v oblasti eventové komunikace. Přihlásit se mohly eventy živé, hybridní i čistě online. „Je skvělé, že každý rok se úroveň zvyšuje. Klienti i agentury se naučily v covidu fungovat, je nádherné vidět opět energii. Přestože rok nebyl jednoduchý, přihlášky i výsledné počiny byly lepší než o rok dříve. Tvůrčí potenciál a realizační know-how se podařilo využít. Rád vidím odvahu na straně klientů i agentur dělat velké věci,“ uvedl během slavnostního vyhlášení v prostorách Spojka Events v pražském Karlíně Jan Binar, CEO McCann Prague a předseda poroty cen ČEA.
Kategorii B2B eventů pro podporu obchodních vztahů ovládlo uvedení produktové technologie zahřívaného tabáku s názvem Pulze na český trh. Pro klienta Imperial Brands jej připravila agentura Fox Hunter. Tento živý event vynikal především samotnou náročností instalace umístěné na Holešovickém výstavišti. Šlo o největší eventovou pop-up stavbu v ČR vytvořenou z lešení. Třípatrová budova byla vybavena kompletním technologickým zázemím pro restaurace a bary, včetně toalet a technologických rozvodů. Zapojili se také influenceři a pro další podporu prodejní a komunikační strategii produktu byly vytvořeny stylové koutky v jednotlivých patrech jako například luxusní barber shop, tetovací studio, thajské masáže, bar, kavárna či pivnice. Budova navíc disponovala atraktivním vnějškem, který byl navíc po setmění videomapován.
„Z pohledu klienta se jednalo o nejúspěšnější event poslední dekády co do spokojenosti a nadšení jeho obchodních partnerů, výstupů influencerů, ale také přímo oslovených zákazníků,“ uvedl Fox Hunter s tím, že úspěch se podepsal i na prodejích v dalším kvartále. Díky tomuto eventu se agentura stala exkluzivním eventovým partnerem značky Pulze pro nadcházející období. Nová budova byla navíc strategicky umístěna v blízkosti dvou festivalů (Metronome a Harley Days). Na druhém místě se umístil XLAB a Happenee s eventem Axis EMEA Kick-off pro klienta Axis Communications. Na třetím místě se umístila agentura MVP events s Brit-online show at Interzoo v Norimberku pro klienta Vafo Praha a značku Brit.
Fox Hunter s uvedením produktu Pulze na český trh bodoval také v kategorii B2C eventů na podporu vztahů se zákazníky, kde získal své druhé zlato v podobě ceny jímž bylo skleněné těžítko s motýly. Stříbrnou medaili získala agentura Borovka Event za Man Traction Event – Pushing the limits pro klienta MAN Truck & Bus Czech Republic. Bronzový stupínek obsadila esportová značka Entropiq a její gaming event McDonald‘s FIFA Big Match 2021. Šlo první esportový turnaj na světě, který se odehrál na pobočce McDonald‘s v Praze v restauraci Vodičkova a utkaly se v něm komunity z mainstreamového, gamingového ale i sportovního prostředí. Na sociálních sítích event oslovil více než 300 tisíc lidí a na streamovací platformě Twitch ho celkem na sedmi kanálech sledovalo 89,5 tisíc diváků. Celkový zásah skrze tradiční a online média dohromady dosáhl 1,28 milionu. lidí.
Kategorii B2P eventů na podporu vztahů s veřejností ovládl Metronome Production
S akcí Národ sobě – kultura tobě pro Generali Česká pojišťovna & Česká spořitelna. Tento
unikátní multižánrový koncert z Národního divadla, jehož cílem bylo zkrátit čekání na restart živé kulturní scény po dlouhé pauze zaviněné pandemií a omezeními, také získal Grand Prix a stal se absolutním vítězem udílení cen. Akce měla v těžké době podpořit umělce a přispět k vlně solidarity. Přitom bez pandemie a volných prostor Národního divadla by se za normálního stavu nic podobného neuskutečnilo.
„Využili jsme i prostory, které nejsou divákům přístupné. Event se tak mohl rozprostřít do šaten, foyer, sklepů, výtahů, ale i na samotnou střechu divadla. Pro myšlenku v celonárodním měřítku jsme oslovili Českou televizi a začali pracovat na projektu, jak přinést lidem kulturní event do obýváků. Tento večer znamenal tisíce eventů v tisících domácnostech, víru v lepší zítřky pro umělce a kulturu jako nezbytnou součást národní identity,“ uvedli zástupci Metronome Production. Event nabídl čtyřicet autentických představení spojujících různé kulturní žánry a stovky vystupujících umělců.
Vznikl tak téměř čtyřhodinový kulturní maraton. Marketingová kampaň trvala dní a zahrnovala 235 televizních upoutávek, 250 článků v médiích, 132 tisíc spotů v pražském metru, oslovila 1,5 milionu diváků a stala se nejúspěšnějším pořadem v historii ČT Art. „V případě našeho eventu je to pro ČT art zcela unikátní počet srovnatelný s publikem, které k ČT art přijde standardně za celý týden. Velké množství lidí se eventu účastnilo také na sociálních sítích, kde mnozí událost sdíleli,“ uvedli zástupci Metronome Production. Na druhém místě skončila agentura Next level s eventem Kärcher partnerem čistého festivalu. Třetí místo brala agentura Klasik Moto – Evil Team s eventem Pan America First Ride – press launch pro východoevropské zastoupení ikonické značky Harley davidson.
Kategorii B2E eventů na podporu vztahů se zaměstnanci ovládla Event arena s 2022 Lego REEMEA Sales & Marketing konferencí od klienta Lego Trading. Šlo o třídenní live streamovaný event. Stříbrnou příčku obsadil opět Klasik Moto – Evil Team s eventem pro Harley Davidson, tentokrát ovšem s eventem pro dealery. Bronzový skončil Vánoční koncert Ondřeje Brzobohatého v režii agentury Brothers pro Generali Českou pojišťovnu.
V kategorii zábava a showbusiness, uspěla výstava Bylo Nebylo ve Fóru Karlín za níž stála agentura AV Media Events. Díky unikátnímu spojení technologií a obsahu mohli návštěvníci „rozhýbat“ obrazy klasických mistrů, které doplňoval 3D prostorový zvuk a umocňoval celkový dojem. Instalace nabídla spojení šesti media serverů, použito bylo 30 projektorů, více jak 2000 metrů čtverečních projekčních ploch. Na druhém místě skončila akce Vodafone Mistrovství ČR v počítačových hrách 2021 pořádaná herní agenturou Playzone, třetí místo připadlo Klasik Moto – Evil Team a s akcí Prague Harley Days 2021. Klasik Moto – Evil Team tak získal celkem tři medaile, vedle dvou bronzů i jedno stříbro.
Výsledky všech kategorií naleznete ZDE: