Kampaň odstartovala na Velikonoční pondělí nasazením TV spotu, postupně ji doplňují digitální média, PR a komunikace v místě prodeje.
K vidění bude do konce června a pak opět po prázdninách. O koncept a realizaci kampaně se postarala agentura VMLY&R – po úspěšné obhajobě spolupráce na přelomu 2021/2022 pokračuje v práci pro značku a zaměřuje se především na její dlouhodobé budování a rozvoj napříč komunikačními kanály.
Původní koncept „Hrdý originál“ fungoval na paralelách značky Pilsner Urquell s osobnostmi, které šly vlastní, originální cestou a díky tomu dosáhly (světového) úspěchu. Hrdost byla spojena s výjimečnými úspěchy slavných osobností a byla tedy tak trochu exkluzivní.
„Cílem nové komunikační platformy Každý má svůj důvod k hrdosti je budovat či probouzet v lidech hrdost jako takovou. Člověk přece nemusí být slavný, udělat úžasnou kariéru nebo vyhrát olympiádu, aby mohl být na něco hrdý. Může být hrdý na syna, který se v určitý okamžik zachoval správně, na otce, který si nikdy nezadal s bývalým režimem, nebo na bratra, který sám vychovává tři děti. Chceme dosáhnout toho, aby se lidé zamysleli nad tím, jaký je jejich důvod k hrdosti. A věříme, že každý minimálně jeden najde,“ říká Miloš Kočí, kreativní ředitel VMLY&R.
TV spot na příběhu otce a syna z prostředí závodů ukazuje, že i prohra může znamenat výhru a být důvodem k hrdosti. Hrdinové spotu se objevují i na klíčovém vizuálu – jsou zachyceni v emotivním momentu, kdy jsou těsně po závodě společně na pivu.
„Také značka Pilsner Urquell má mnoho důvodů k hrdosti. Třeba to, že jsme světu dali první zlatý ležák, přišli jako první s pivními tanky, že jsme nikdy nezměnili recepturu, nebo fakt, že nevaříme jen pivo, ale pomáháme kultivovat českou pivní kulturu. Jsou to ale i naši zaměstnanci a zákazníci. Zkrátka všichni lidé, kteří značku společně tvoří a pomáhají jí růst,“ říká Roman Trzaskalik, Marketing Director, Plzeňský Prazdroj Česká republika a Slovensko.
Platforma „Každý má svůj důvod k hrdosti“ má potenciál fungovat dlouhodobě a zapadají do ní i další aktivity značky, například partnerství s Českým olympijským výborem nebo Mezinárodním filmovým festivalem v Karlových Varech.
„Novou platformu jsme si otestovali na několik úrovních. Během rozhovorů a výzkumů jsme zjistili, že pro každého z nás je mnohem jednodušší být hrdý na někoho blízkého než najít důvod, proč jsem hrdý sám na sebe. Proto téma hrdosti pojímáme způsobem, který je blízký každému z nás. Nehodnotí, neříká, jaké jsou správné důvody k hrdosti a jaké ne. Naopak, pomáhá každému najít tu svou – jedinečnou, originální a opravdovou,“ říká František Mareš, Account Director VMLY&R.
Třicetisekundový spot poběží v televizi až do konce června. Vznikl v režii Alice Nellis a natáčel se v březnu v obci Úštěk a v Praze. Postupně ho doplní digitální média a komunikace v místě prodeje. V rámci kampaně se realizoval i velký průzkum na téma hrdosti Čechů a Slováků. S daty a insighty z něj bude pracovat primárně PR komunikace, využijí se ale i v dalších exekucích.
Vizitka kampaně:
Kreativa, ATL a BTL: VMLY&R
Digitální média: Starcom
PR: Bison & Rose
Produkce: Boogie Films
Režie spotu: Alice Nellis
Strategie: Tomáš Mrkvička
Kreativní koncept: Miloš Kočí, Tomáš Novotný
Copywriter: Ondřej Potůček, Jaroslav Kratochvíla
Art: Tomáš Bajer, Denis Dudek
Account Director: František Mareš, Jakub Hereš