Herec ve spotu upozorňuje na soutěž, která ocení sbírky na obnovu kulturního dědictví. První kolo hlasování běží do konce května.
Herec Tomáš Hanák není známý jen účinkováním v reklamách, ale také zájmem o památky, který ukázal například moderováním série Technické památky českých zemí v České televizi. Teď v novém spotu podpořil projekt Máme vybráno, soutěž oceňující veřejné sbírky na obnovu kulturního dědictví. Pořádá ji Institut pro památky a kulturu a mezi vítěze rozděluje sto tisíc korun.
„Žijete pro památky. Já teda jo. A jestlipak víte, že pro ně žijí další tisíce lidí, kteří je zachraňují. Pojďme je společně podpořit,“ říká Hanák v jednoduchém černobílém spotu, který je k vidění například na YouTube.
Hlasování v soutěži Máme vybráno probíhá na stejnojmenném webu. První kolo on-line hlasování probíhá do 30. května a vzejdou z něj krajští vítězové. Ti získají mediální podporu a představí své sbírky pro druhé kolo. V něm budou lidé od 15. června do konce srpna hlasovat o tom, jak si projekty rozdělí sto tisíc korun. Slavnostní vyhlášení pak proběhne v září, kde bude vedle ceny veřejnosti oceněna finančně nejúspěšnější sbírka a udělena cenaredakce serveru Propamátky.
„Děkuji moc Tomáši Hanákovi, že v záchraně památek spolu s námi vidí smysl. Pokud jste na tom podobně a chtěli byste se kromě hlasování v soutěži zapojit v našem projektu ještě více, neváhejte se ozvat,“ dodal na LinkedIn Aleš Kozák, zakladatel a CEO Propamátky a ředitel Institutu pro památky a kulturu.