Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

TikTok přidává možnosti pro reklamu

Oblíbená sociální síť chce pro značky zajistit bezpečné prostředí a tvůrcům nabídne odměny za obsah.

TikTok představil novinku pro inzerenty na své platformě. Nově dává značkám možnost předvést jimi vytvořený obsah vedle nejlepších videí na TikToku. Sociální síť oznámila spuštění TikTok Pulse, nového kontextového reklamního řešení, které zajišťuje, že se reklamy značek umístí vedle nejlepších čtyř procent všech videí na této síti.

Díky Pulse také bude TikTok sdílet tržby s tvůrci obsahu. Tvůrci a vydavatelé s alespoň sto tisíci sledujícími budou mít nárok na podíl z příjmů z reklamy během počáteční fáze TikTok Pulse, který bude pro inzerenty v USA spuštěn v červnu 2022 a další trhy mají následovat letos na podzim. Zatím není jasné, kolik tvůrců síť do programu reálně v této fázi zahrne. V dlouhodobém výhledu sází na to, že díky této formě monetizace bude schopna lákat čím dál více lidí. Už loni v prosinci TikTok představil online portál „Creator Next“, kde nabídl nástroje, které mohou tvůrci v aplikaci využít k výdělku.

V portálu mohou účty dostávat virtuální dárky a platby od fanoušků, kteří sledují videa a jejich obsah v rámci TikTok Live. Pokud navíc mají alespoň deset tisíc sledujících, mohou se přihlásit na tržiště tvůrců a vytvářet pro značky sponzorovaný obsah. Celý program tak není zaměřen jen na tvůrce, ale chce také nabídnout lepší brand safe prostředí pro zainteresované značky podobně, jako to má v partnerském programu konkurenční síť YouTube. Ta umožňuje lidem získávat příjmy z display reklamy, překrývajících reklam a podobně.

Navíc jim dává možnost členství a třeba přídavného panelu pro prodej zboží. Značkám na druhou stranu přináší bezpečné prostředí tvůrců s daným počtem sledujících, kteří splňují zásady pro publikování obsahu na síti. Tím pro značky odpadá nejistota ohledně zobrazení jejich příspěvků u nevhodných témat týkajících se nenávisti nebo dezinformací. Program TikTik Pulse má proto zajistit, že obsah generovaný tvůrci bude vhodný pro umístění reklam.

„Náš filtr zajistí, že reklamy na TikTok Pulse běží vedle ověřeného obsahu na platformě vhodného pro značku,“ uvedla v oznámení společnost. „Další nástroje na měření po ukončených kampaních, jako je ověření vhodnosti a viditelnosti pro značky třetími stranami, poskytují inzerentům transparentní příležitost pro analýzu a porozumění dopadu jejich kampaní,“ uvedl TikTok. Díky programu budou moci značky zacílit reklamy na konkrétní oblasti TikToku. Prostřednictvím Pulse půjde reklamy umístit vedle videí ve dvanácti kategoriích obsahu jako je krása, móda, domácí mazlíčci, hry, televize a filmy, auto, sport, rekreace a další.

Už od minulého roku TikTok pracoval také na vlastní platformě rozšířené reality nazvané Effect House, která umožňuje přidávat do videí efekty a plně funkční je od letošního dubna. V beta testování 450 tvůrců vytvořilo efekty, které pak byly použity v 1,5 miliardě videí a celkově globálně vygenerovaly masivních 600 miliard zhlédnutí. TikTok tak chce ještě více podpořit tvorbu. V rozvoji je jasná snaha lépe konkurovat platformám jako Snapchat a Meta, které už podobné nástroje nabízejí.

TikTok představil nástroje, které uživatele naučí, jak s danými efekty jako Segmentation, Face Mask, Head Tracker, Face Stretch a 3D Face pracovat a využít jejich potenciál u nasvícení, použití stínů či různých materiálů. K tomu TikTok spustil také online návody v rámci své Knowledge Lab.

Společně s nimi síť představila také nové komunitní zásady, například, že nebude schvalovat příspěvky podporující zkoumání vzhledu někoho jiného. TikTok přitom sám nabízí vlastní sadu na úpravu vzhledu v podobě filtrů, které vyhlazují pokožku, vylepšují kontury obličeje, nanášejí make-up a mnoho dalších.
Ovšem v poslední době se podobné nástroje setkávají se stále větším odporem. Podle průzkumu Consumer Reports už 59 procent Američanů uvádí, že jim takové filtry vadí kvůli dopadům na duševní zdraví uživatelů, zejména mladých dívek. Na tuto problematiku se ostatně stále více zaměřují i zákonodárci.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu