Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Srovnávací rohlíková přestřelka pokračuje

Řetězec Tesco se ohradil proti ohrazení Rohlik.cz, kterému vadí kampaň „Nenechte se opít…“, podle níž je iTesco levnější. Ta vznikla kvůli tvrzení Rohlíku, že jsou u něj nákupy výhodné.

Některé digitální kampaně éterem profrčí bez povšimnutí, poslední kampaní Tesca se žije už týden. Řetězec v ní láká na nákupy přes iTesco se sloganem „Nenechte se opít…“ a obrázkem rohlíku. Kampaň reagovala na tvrzení online prodejce Rohlik.cz, že jsou u něj nákupy stejně výhodné jako u konkurence.

Tesco rychle sestavilo nákup vycházející ze spotřebního koše ČSÚ, třikrát nakoupilo až 37 artiklů dostupného zboží na obou portálech, a na speciální microsite zveřejnilo výsledky, podle nichž iTesco vychází v průměru o třináct procent levněji. Takový údaj používá v krátkých spotech a bannerech kampaně.

Reklama
ČEZ

Rohlík se proti kampani průběhu týdne ohradil s tím, že je výsledek nákupů konkurenta tendenční kvůli využití mnoha produktů, které mělo Tesco ve slevě. „My jsme naopak minulý týden porovnávali zboží tak, aby podmínky byly stejné pro všechny a nákupní koš korespondoval s tím, co nakupuje typická česká rodina,“ uvedla mluvčí Rohlíku Lutfia Volfová pro média s tím, že kampaň považuje za neférovou a řeší se další kroky s právním oddělením.

Jak je vidět na snímku obrazovky z webu kampaně Tesca, který zachycuje část rozsáhlého nákupního seznamu, největší rozdíly jsou u velkých položek se slevou. Jde například o kilo krájeného sýra Eidam, kde rozdíl činí téměř 101 korun, tedy zhruba třetinu z výsledného rozdílu celkového nákupu.

Nechme stranou, že v tomto košíku je po kilu sýra, banánů, papriky či hroznového vína, ale jen jeden symbolický rohlík – ostatně u něj cena vycházela stejně. Tesco mělo ve slevě 11 z 37 produktů, zatímco Rohlik.cz jen jeden. Tesco zároveň emotikony označovalo vlastní sortiment vycházející levněji, u konkurenta to samé v přehledu neudělalo.

Proti obvinění z tendenčního výběru se ale Tesco v pátek 6. dubna ohradilo. „Nedělitelnou součástí maloobchodního prodeje jsou i akční nabídky, takzvané promoce, které tvoří přibližně polovinu všech prodejů v rámci České republiky. Z toho logicky plyne, že nedílnou součástí těchto online nákupů byly také akční nabídky,“ uvedla Zuzana Grinčová, marketingová ředitelka Tesco.

Přestřelku konkurentů se mezitím pokusil rozetnout deník E15, který udělal vlastní srovnávací nákup. Do něj vedle portálů iTesco a Rohlik.cz pro jistotu zařadil i Kosik.cz. „Během nákupu byl kladen velký důraz na to, aby žádná z položek nebyla ve slevě ani na jednom z vybraných e-shopů, a také proto se výběr zúžil na dvacet položek z původně zamýšlených 37,“ píše E15 v článku ve vydání z 5. května. Z tohoto srovnání vyšlo sice nejlevněji iTesco, ale rozdíl oproti nákupu na Rohlik.cz činil ve srovnání s kampaní podstatně nižších 3,81 procenta (Kosik.cz pak byl o 8,17 procenta dražší než Rohlik.cz).

Picture of Jakub Křešnička

Jakub Křešnička

O ekonomice píše přes deset let, prošel redakcemi týdeníků Ekonom, Euro a Týden, kde byl mimo jiné zodpovědný za každoroční speciál 111 nejbohatších Čechů a Slováků. V Marketing & Media se věnuje převážně kreativitě, reklamě, agenturám či B2B.
Reklama
MMcite
Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Forum Media_novy-web-otvirak (6)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)