Značka sdílených skútrů BeRider z portfolia Škoda Auto DigiLab spouští před hlavní sezonou novou kampaň. Prahu v ní představuje jako to nejkrásnější město na světě, které ale dokáže místní i potrápit, jakmile dojde na dopravu.
Právě dopravní situace je totiž hned po nízké dostupnosti bydlení největším problémem, se kterým Pražané v metropoli dlouhodobě bojují. Doprava v Praze je podle Jana Charouze, CEO BeRider, mimo jiné daní za jedinečný historický vývoj města.
„Potřeby městské mobility se rapidně vyvíjejí a pro historická města, jako je Praha, je složité toto tempo rozvoje udržet. Ulice nejsou nafukovací a nedokáží pojmout stále rostoucí počet aut. Přestože Praha má velmi kvalitní MHD, jsou situace, kdy tento druh dopravy není vždy tím nejvhodnějším. BeRider je perfektním doplňkem, který dokáže omezit negativní dopady individuální dopravy,“ popisuje Charouz situace, při kterých právě sdílený skútr dokáže „zvládnout všechny krásy Prahy“ – jak zní slogan kampaně.
BeRider je službou, tzv. sdílené mobility, která je v současnosti jedním z hlavních trendů moderní dopravy ve městech. Elektrické skútry přitom na rozdíl od sdílených aut nebo třeba koloběžek dokážou překonat řadu problémů, které jsou všem Pražanům důvěrně známé: nedostatek parkovacích míst, pohyb po kočičích hlavách ve spleti jednosměrek v historickém centru nebo nedokonalou infrastrukturu pro cyklisty.
„Víme, že Pražané už BeRider znají a chápou, jaký přínos pro město má,“ říká k tomu David Beška, Chief Marketing Officer Škoda Auto DigiLab a dodává: „Hledali jsme tedy společně s teamem agentury McCann způsob, jak další cílovou skupinu podpořit v rozhodnutí naše skútry vyzkoušet. Proto jsme nový komunikační koncept postavili na vybraných situacích, které k tomu dávají jasný důvod – a věříme, že si nás lidé vybaví jako vhodné řešení pokaždé, když se s podobnou situací sami setkají.“
Kampaň sleduje dění v ulicích trochu netypicky z ptačí perspektivy. Díky výšce dronových záběrů podle tvůrců lépe vynikne uliční struktura, která ukazuje, jak úzce jsou dopravní problémy Prahy svázány s urbanistickým řešením města se všemi jeho historickými proměnami.
„Poskládali jsme malý, výkonný tým, režie se ujal šéf našeho Craft týmu a produkci i postprodukci jsme zvládli in-house. To nám umožnilo zůstat velmi efektivní a časově pružní. Déle nám trvalo jen zajištění povolení k letům dronu. Kdyby byl tenhle proces rychlejší, od nápadu ke spuštění kampaně by bylo skutečně jen pár týdnů,“ dodává za agenturní stranu Jaroslav Malina, Chief Growth Officer McCann Prague.
Kampaň poběží od konce května výhradně online a lidé se v ní setkají s mixem různých videoformátů – od 60” spotu, přes kratší formáty až po jednoduché bumpery. Na ně pak budou navazovat výkonnostní formáty podporující stažení mobilní aplikace a komunikace na sociálních sítích. V druhé fázi se do kampaně zapojí i vybraní influenceři, kteří se svými fanoušky budou sdílet vlastní zážitky z dopravy po Praze. Koncept a realizaci kampaně zajistila agentura v interní produkci Procoma.