Mattoni v zálohované skleněné lahvi a nové dělitelné přepravce představuje originální kampaň se záběry z kultovního filmu Vratné lahve.
Značka navazuje na mnohaletou podporu české kultury a zároveň vyzdvihuje výhody zálohového systému na nápojové obaly, jenž v Česku funguje zatím jen na lahve skleněné. K propagaci novinky využije širokou škálu kanálů včetně TV, on-linu i in-store komunikace.
Loňská novinka Mattoni ve vratné skleněné lahvi, jež byla původně uvedena pouze v některých sítích, je nyní k dispozici na českém trhu celoplošně. Značka proto připravila masivní kampaň na její podporu. „Značka Mattoni dlouhodobě podporuje českou kulturu a její produkty se objevily v záběrech bezpočtu filmových snímků, včetně Vratných lahví. Proto bylo spojení kampaně na novou vratnou Mattoni ve skleněné lahvi s tímto kultovním filmem naprosto přirozené,“ vysvětluje vznik unikátního konceptu kampaně Ondřej Postránský, ředitel strategického marketingu značky Mattoni.
Nový televizní spot pracuje převážně s původními záběry z filmu Vratné lahve. Hlavní postavu bývalého učitele Josefa Tkalouna ztvárnil Zdeněk Svěrák, kterého ve voiceoveru nového reklamního klipu doplňuje Tatiana Dyková.
Za ideou spotu z filmových záběrů stojí režisér a scénárista Jan Svěrák: „S Mattoni spolupracuji již od minulého roku na jednom ze svých posledních projektů – muzikálu Branický zázrak. Když přišel dotaz, zda se chci podílet také na tvorbě spotu pro minerálku v nové zálohované lahvi, využití Vratných lahví se jaksi samo nabízelo. Jsem rád, že nápad byl přijat s nadšením a náš film podpoří systém zálohování obalů, který považuji za smysluplný.“
Podle výsledků pre-testingu agentury Kantar si nový televizní spot vede nebývale dobře. “Z testu vyplynulo, že novinka ve formě vratné skleněné lahve u diváků velmi rezonuje a celková líbivost spotu dosahuje jednu z nejvyšších úrovní na českém trhu,” Michal Ježek, Senior Creative Domain Expert z agentury Kantar CZ.
Kampaň pracuje kromě originálních záběrů z filmu také se sloganem „Vratné lahve se vrací“. Ten odkazuje nejen k návratu záběrů z filmu na televizní obrazovky, ale i k novému zálohovanému obalu Mattoni, který mohou spotřebitelé jednoduše vrátit pomocí automatů, jež jsou k dispozici ve většině obchodních řetězců.
Mattoni 1873 je v Česku jedním z hlavních průkopníků zálohování nejen skleněných lahví, ale také PET lahví a nápojových plechovek. Je zakladatelem iniciativy Zálohujme.cz a podílela se na zavádění zálohového systému na Slovensku. Nová Mattoni v designové vratné lahvi navržené Markem Mikovcem je na trhu k dispozici v perlivé a neperlivé variantě. Novinkou na českém trhu je i unikátní dělitelná přepravka. Ta umožňuje pohodlnou manipulaci i uskladnění v domácnosti. Z obchodu si zákazník odnese buď 6, nebo 12 lahví.
Cirkulárně také Kofola
V minulém týdnu představila vratné litrové lahve v rámci projektu Cirkulka, do nějž investovala desítky milionů korun, také skupina Kofola. Oblíbené nápoje Kofola, Rajec a Vinea jsou tak nově pro zákazníky, kteří nechtějí využívat jednorázové obaly, dostupné ve vratných litrových lahvích na vybraných prodejnách Tesco a v nabídce Rohlik.cz.
Skleněné litrové lahve Cirkulky navrhl slovenský designér Martin Turzík a vyrobila tuzemská sklárna Moravia. Mají recyklovaný hliníkový šroubovací uzávěr a zdobí je jen drobná papírová etiketa. Spolu s lahvemi uvádí Kofola do oběhu originální přepravky, které lze jednoduše spojit, díky čemuž pojmou 6, nebo dokonce 12 lahví.
Kredity kampaně Mattoni:
Kreativní koncept: Jan Svěrák
Režie: Tomáš Lomič
Produkce: Jakub Tlapák, Alžběta Kábelová
Spuštění spotu: 25. 4. 2022
Stopáž: 30 s, 10 s sponzorský vzkaz
Kreativní agentura: Mattoni 1873 & Lisbeth
Mediální kanály: TV, Online a sociální média, PR, Print, In-store
Hudba: Ondřej Soukup (z filmu Vratné lahve)