Virgin vidí svět rozmanitě. Troufl by si někdo v Česku?

Aerolinky zvou v kampani plné barev od Lucky Generals na palubu každého, ať už jde o posádku nebo cestující.

Rytmy legendární písně od Glorie Gaynor I am what I am (Jsem, co jsem) přezpívané soulovou zpěvačkou Lady Blackbird, doprovází všemi barvami rozzářenou kampaň Virgin Atlantic. Šedesátisekundový spot režíroval Ben Strebel s produkční společností Biscuit.

Objevují se v něm rozmanité charaktery členů posádky i cestujících, u nichž nezáleží na věku, barvě pleti, pohlaví, orientaci, jestli jsou to lidé s handicapem, tetováním, piercingy v jazyku nebo třeba s make-upem nad knírkem. Na palubě aerolinek jsou vítáni naprosto všichni.

Aerolinky chtějí s claimem „see the world differently“ (dívejte se na svět rozmanitě) podtrhnout svou individualitu v očích zákazníků, kteří podle průzkumů vnímají většinu aerolinek a služby jejích posádek jako neosobní. V kampani spot doprovodí podobně barevné vizuály se zaměstnanci i zákazníky.

Čtěte také: Snažíme se bořit stereotypy

Podpora diverzity je u firem zaklínadlem jak v globálním, tak tuzemském měřítku. Jestli by si ale v Česku někdo troufnul na tak široce rozmanitý spot, jaký představuje Virgin Atlantic, je otázka. Společnosti ji v komunikaci příliš často nezobrazují, protože nechtějí riskovat zlobu sice možná menší, ale o to hlasitější části veřejnosti, které podobné „vymoženosti“ vadí.

S předsudky ještě relativně nedávno bojovala například Česká spořitelna, v jejíž kampani byl jednou z hlavních postav Vietnamec. Několikrát podobnou situaci řešil i operátor Vodafone.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-20

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-20

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Beats for Love
úkolníček
Vojta Kotek

MAM Exkluzivně v časopise

Doğu Kir
Novinářské fórum 2025
Pod svícnem
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

T-Mobile tendr rytiri 01_nový web-otvírák - 2025-05-13T164541
MAM Souboj spotů duben
Linda Bui a Nhi
Holba
T-Mobile tendr rytiri 01_nový web-otvírák - 2025-05-13T164541
MAM Souboj spotů duben
Linda Bui a Nhi
Holba