Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Retail Summit: Udržitelnost je klíčem k dlouhodobému přežití firem

Raúl García-Rodríguez, ředitel oddělení Řízení rizik v Deloitte, hovořil na Retail Summitu o tom, jak je téma udržitelnosti důležité pro firmy. Společnosti by se jí podle něj zabývat velmi vážně, protože to jediný způsob, jak v dlouhodobém měřítku obhájí svou existenci. Podle García-Rodrígueze si je toho už většina manažerů vědoma.

„Pokud hovoříme o budoucnosti, o klimatické změně, je to otázkou etiky a osobní volby. Když změny neuděláte pro sebe, tak je neuděláte ani pro rodinu, firmu, pro lidi s nimiž pracujete,“ zaútočil i na svědomí spotřebitelů Garcia-Rodriguez.

Podle něj jsme se díky technologiím naučili ze zdrojů získávat daleko více než v předchozích dekádách. S technologiemi a inovacemi ale musíme pracovat ještě více, stejně jako redukovat spotřebu a recyklovat. „Do roku 2070 ztratí evropská ekonomika šest trilionů eur, v případě, že zůstaneme nečinní a planeta se oteplí o tři stupně,“ zdůraznil.

Podle jeho názoru jde společnostem dobře například využití udržitelných materiálů nebo zlepšení energetické efektivity. Méně už se jim daří tlak na dodavatele nebo navázání finančního ohodnocení seniorních manažerů na udržitelnost.

Hana Říhová obchodní ředitelka advanced solutions CEE GfK hovořila o tom, co dnes spotřebitele ovlivňuje.

„Hledáme a snažíme se rozpoznávat kvalitu. Více než polovina z nás tady v sálu volí nápoje a potraviny v souvislosti se zdravím,“ řekla s tím, že se jedná především o civilizační choroby jako je vysoký krevní tlak, cukrovka, alergie i specifická onemocnění navázaná na konzumaci potravin.

V právě v souvislosti s tímto faktem roste od roku podíl těch, kteří nakupují vitaminy, minerály a podpůrné prostředky (43 procent), zároveň 38 procent vědomě dbá na zdravou stravu a čtvrtina respondentů říká, že pravidelně cvičí. „Zajímavé také je, že čtvrtina snižuje spotřebu masa. To už není životní styl, ale konkrétní volba, která se projevuje v nákupním košíku,“ sdělila „Jsme hladoví po informacích, jsme obezřetnější, mnohem více pátráme po tom, odkud potraviny jsou a z čeho se skládají. Hledáme smysluplnost a udržitelnost,“ dodala.

Zdůraznila, že každodenní volbou výrobků můžeme tvořit lepší svět. „Udržitelnost už není buzzword, ale společenský zájem. Pro značky se jedná o imperativ,“ zakončila.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu