Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Firmy si mohou vypočítat uhlíkovou stopu produktů

Druhý blok prvního dne Retail Summitu s názvem Výzvy a příležitosti pro obchod a jeho dodavatele odstartoval Michal Farník, jednatel odpovědný za nákup a marketing v Lidl ČR, který se pochlubil udržitelnými závazky diskontního řetězce. „Patří mezi ně významná redukce plastů a podpora českých dodavatelů. Prodáváme jejich sortiment a podporujeme jejich export. Díky nám vyvezli v roce 2021 své výrobky do 29 zemí,“ sdělil.

Pavel Todt, provozní ředitel Rohlik.cz, mluvil o „revoluci“, kterou přední e-commerce hráč způsobil na poli nákupu potravin, a dalších plánech. „V technologiích chceme být první a největší v Evropě. I proto stavíme i automatizované sklady. Letos spustíme první chlazený autostore,“ řekl.

Bývalý akrobatický lyžař Aleš Valenta, který jako první člověk na světě skočil trojité salto s pěti vruty a nyní je ředitelem marketingu a PR v H2 Global Group, pojal konferenci jako možnost představit výhody molekulárního vodíku a vyzval zástupce retailu ke spolupráci, například na vodíkovém baru. Vodík má prý významné antioxidační přínosy pro organizmus.

Reklama
Know

Amanda Löfgren a Sara Albihn, které odpovídají za rozvoj byznysu v mladé společnosti Doconomy, představily výhody jejich 2030 Calculator. Jedná se o nástroj, pomocí kterého si mohou malé a střední firmy jednoduše vypočítat uhlíkovou stopu svých produktů.

„Sedm z deseti spotřebitelů trápí klimatická změna. Tři čtvrtiny lidí vědí, že bychom měli konzumovat méně,“ uvedla na začátku svého vystoupení Löfgren.

„Díky naší kalkulačce mohou firmy srovnávat produkty, zjistit, jak je na tom celé jejich portfolio. Mohou třeba zjistit, že jejich džíny zodpovídají za produkci 12,68 kilogramů CO2, od získání materiálu až po okamžik, kdy si je zákazník koupí,“ říká Albihn. „Je ale potřeba, aby vznikly štítky, které budou spotřebitelům usnadňovat orientaci v těchto číslech, které jim v podstatě nic neřeknou,“ upřesňuje.

Vojtěch Prokeš, ředitel výzkumu v Behavio Labs, mluvil o lidském přístupu k zákazníkům a o tom, zda je možné na něm postavit firemní růst. „Hodně lidé vnímá Air Bank jako symbol lidského přístupu na českém trhu,“ říká. Chválil slogan „I banku můžete mít rádi“, který pomáhá konzistenci, stejně jako postava herce Tomáše Měcháčka.

Jeho firma například zkoumala, jak by více lidskosti mohlo v byznysu pomoci řetězcům s potravinami. „Lidem samozřejmě nejvíce záleží na čerstvosti. V tomto ohledu se daří výborně třeba Lidlu. Pro 72 procent lidí je ale důležité, že jim v obchodě poradí. Jen pro 33 procent je důležité, že řetězec řeší něco navíc. Třeba ekologii. Lidskost můžeme komunikovat přes symboly, čísla i sdělení. Může to být i důležitější než robotická laskavost na prodejnách, které lidé po čase už moc nevěří,“ shrnul.

Michal Čarný, generální ředitel pro Českou republiku a Slovensko Mastercard, na konci bloku odstartoval hlasování (prostřednictvím aplikace navázané na Retail Summit) v kategorie „Lidskost v obchodě“ soutěže Mastercard Obchodník roku 2021. Rozhodovalo se mezi Coopem, Růžovým slonem a Notinem. Účastníci konference nakonec vybrali Růžového slona. Jeho jednatel Adam Durčák patrně volbu ovlivnil svým vystoupením, při kterém ukázal životní příběhy lidí, jimž erotické pomůcky změnily život k lepšímu.

„Tři vztahy se čtyř se rozpadnou kvůli špatnému sexu. Nemalá část depresí se točí kolem nenaplněného sexuálního pudu,“ přinutil účastníky k zamyšlení.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Above
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-48

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Forum Media_novy-web-otvirak (6)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)