Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Epic Games, Lego a Sony míří společně do projektu bezpečného metaversa

Společnost Epic Games stojící za herním megahitem Fortnite oznámila investici ve výši dvou miliard dolarů od japonské společnosti Sony a mateřské společnosti výrobce populárních stavebnic Lego, KIRKBY. 

Každá z firem do Epic Games, které nynější investice ocenila na 31,5 miliardy dolarů, zainvestuje miliardu dolarů. S těmito penězi chce vytvořit bezpečnou verzi metaversa. Už v minulém týdnu Epic games společně s Legem oznámily, že společnými silami chtějí vytvořit bezpečné prostředí pro děti a jejich hraní. 

„Děti si rády hrají jak v digitálním, tak reálném světě. Věříme, že prostřednictvím digitálních zážitků si mohou vybudovat kreativitu i komunikativnost a sounáležitost. Je naší zodpovědností, abychom toto prostředí udělali bezpečné, inspirativní a benefitující pro všechny. Stejně, jako pro děti tvoříme bezpečné reálné prostředí, musíme tak činit i v digitálním světě,“ uvedl ke spolupráci ředitel Lega Niels Christiansen. 

Reklama
Know

Nový engine a technologie

„Lego uchvacuje představivost dětí i dospělých už téměř století. Jsme nadšeni, že jsme se mohli spojit na vybudování nového prostoru v metaversu, který bude zábavný a tvořený pro děti a rodiny,“ uvedl zakladatel Epic Games Tim Sweeney. Společnost nedávno přestavila pátou generaci herního enginu Unreal Engine 5, který umožňuje lepší ztvárnění 3D objektů ve hrách a využít jej chce právě i pro projekt metaversa. Zatím není jasné, zda k tomu také spustí blockchainovou síť, kryptoměnu či vlastní NFT.

Určitou nevýhodou populární Fortnite je, že předměty ze hry jsou nepřenosné, což je pro případný rozvoj metaversa poměrně problém. Společnost se však k NFT nestaví zády, loni, poté co její primární konkurent na poli herního tržiště Steam zakázal NFT a kryptoměny, Epic Games Stores uvedla, že podobné projekty ráda přivítá.

„Jsme přesvědčeni, že odborné znalosti Epic, včetně jejich výkonného herního enginu, v kombinaci s technologiemi Sony, urychlí naše snahy, jako je vývoj nových digitálních zážitků pro fanoušky ve sportu a naše iniciativy virtuální produkce,“ řekl Keničiro Jošida, generální ředitel Sony Group Corporation. Sony už do Epic Games investovala loni 200 milionů dolarů.

„Část našich investic se zaměřuje na trendy, o kterých věříme, že ovlivní budoucí svět, ve kterém budeme my a naše děti žít. Tato investice urychlí naše zapojení do světa digitálních her,” dodal Søren Thorup Sørensen, CEO KIRKBI.

Reklama
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)