Nákupní rádce Heureka už potřinácté uděloval ceny nejlepším českým e‑shopům, novinkou letošního ročníku byla nová kategorie Udržitelný e‑shop. Zákazníci a odborná porota každoročně volí nejpopulárnější, nejzajímavější a nejkvalitnější e‑shop na českém internetu ve třech kategoriích.
„České e‑shopy patří kvalitou služeb mezi evropskou špičku, protože český zákazník je velmi náročný. Cílem soutěže je tyto e‑shopy ocenit a poděkovat jim,” uvedl Tomáš Braverman, CEO Heureka Group.
Ocenění absolutního vítěze Ceny kvality si odnáší e‑shop Knihobot, který prodává knihy z druhé ruky, a zabývá se také jejich výkupem. Cena kvality je udělována na základě zkušeností, recenzí a hodnocení zákazníků v uplynulém roce. „Loni udělili zákazníci přes 6,5 milionu recenzí a hodnocení na jejichž základě jsou vítězové ceny kvality vyhlašováni,“ doplnil Braverman.
Mezi dalšími letošními oceněnými je například Reiker‑shop.cz, Notino, 4camping, Eva.cz a mnoho dalších. Cenu popularity internetových uživatelů získal podruhé za sebou e‑shop Lidlu. O celkovém vítězi rozhodují hlasy internetových uživatelů, kteří mohli do konce února poslat svůj tip až třem oblíbeným
e‑shopům.
„V Ceně popularity bylo letos uděleno přes 150 tisíc hlasů,“ uvedl Braverman. Mezi dalšími oceněnými se objevil například e‑shop Cityzenwear, Manboxeo nebo Ružový slon. Z finalistů Ceny Heureky letos vybrala odborná porota jako vítěze e‑shop Econea, který se zabývá prodejem šetrné a ekologické kosmetiky a drogerie. Na druhém místě skončil e‑shop Kidtown, jehož sortiment tvoří hračky pro rozvoj dítěte. Na třetím pak e‑shop Ošetřeno.cz. Ten se zaměřuje výhradně na prostředky ochrany a výživy rostlin na přírodní bázi a ty, které jsou vhodné pro oblast ekologického zemědělství. Cena Heureky dlouhodobě oceňuje e‑shopy se zajímavým příběhem, s přesahem, s neotřelou myšlenkou či jakýkoliv originální počin.
Soutěž se pořádá také na Slovensku. Cenu kvality získal e‑shop Noezon.sk, Cenu popularity stejně jako v Česku obhájil Lidl. Cena Heureky dle rozhodnutí odborné poroty putuje do e‑shopu Abrakastore.
Loni se nejpopulárnějším českým e‑shopem podle zákazníků stal Lidl‑shop.cz. Stejnou cenu získal i na Slovensku. Absolutním vítězem Ceny kvality se na základě recenzí a hodnocení stal prodejce outdoorového vybavení 4camping.cz. Prvenství v Ceně Heureky si odnesl e‑shop Scuk.cz.
Premiéra pro udržitelné e-shopy
Letošní ročník soutěže přinesl novou kategorii nesoucí název Udržitelný e‑shop. Ocenění navazuje na stejnojmenný projekt, který Heureka spustila loni v listopadu ve spolupráci s Komerční bankou, Visou a Asociací společenské odpovědnosti.
Nové ocenění za udržitelnost mohly v soutěži ShopRoku získat e‑shopy, které obdržely certifikát Udržitelný e‑shop. Na Heurece je snadno poznáte díky zelenému logu. Jedná se o e‑shopy se zodpovědným přístupem založeném nejen na udržitelném provozu. Vítěze, který vzešel z e‑shopů s certifikátem Udržitelný e‑shop, vybírala porota složená z českých odborníků zabývajících se udržitelností.
„Udržitelnost pro nás znamená komplex všech činností a aktivit e‑shopu. Kromě uvědomělého přístupu založeného na udržitelném provozu se jedná také třeba o etické chování k zaměstnancům, zákazníkům, dodavatelům a samozřejmě také o šetrnost k životnímu prostředí,“ vysvětluje principy ocenění Tomáš Braverman, CEO Heureka Group. Historicky prvními Udržitelnými e‑shopy se staly e‑shop Biopekárna Zemanka, který působí na trhu s bioprodukty už od roku 2006, dále Econea a Nákup na dobro.