Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

13. ročník ShopRoku zná vítěze. Uspěl Knihobot, e-shop Lidlu či Econea

Nákupní rádce Heureka už potřinácté uděloval ceny nejlepším českým e­‑shopům, novinkou letošního ročníku byla nová kategorie Udržitelný e­‑shop. Zákazníci a odborná porota každoročně volí nejpopulárnější, nejzajímavější a nejkvalitnější e­‑shop na českém internetu ve třech kategoriích.

„České e­‑shopy patří kvalitou služeb mezi evropskou špičku, protože český zákazník je velmi náročný. Cílem soutěže je tyto e­‑shopy ocenit a poděkovat jim,” uvedl Tomáš Braverman, CEO Heureka Group.
Ocenění absolutního vítěze Ceny kvality si odnáší e­‑shop Knihobot, který prodává knihy z druhé ruky, a zabývá se také jejich výkupem. Cena kvality je udělována na základě zkušeností, recenzí a hodnocení zákazníků v uplynulém roce. „Loni udělili zákazníci přes 6,5 milionu recenzí a hodnocení na jejichž základě jsou vítězové ceny kvality vyhlašováni,“ doplnil Braverman.

Mezi dalšími letošními oceněnými je například Reiker­‑shop.cz, Notino, 4camping, Eva.cz a mnoho dalších. Cenu popularity internetových uživatelů získal podruhé za sebou e­‑shop Lidlu. O celkovém vítězi rozhodují hlasy internetových uživatelů, kteří mohli do konce února poslat svůj tip až třem oblíbeným
e­‑shopům.

Reklama
ČEZ

„V Ceně popularity bylo letos uděleno přes 150 tisíc hlasů,“ uvedl Braverman. Mezi dalšími oceněnými se objevil například e­‑shop Cityzenwear, Manboxeo nebo Ružový slon. Z finalistů Ceny Heureky letos vybrala odborná porota jako vítěze e­‑shop Econea, který se zabývá prodejem šetrné a ekologické kosmetiky a drogerie. Na druhém místě skončil e­‑shop Kidtown, jehož sortiment tvoří hračky pro rozvoj dítěte. Na třetím pak e­‑shop Ošetřeno.cz. Ten se zaměřuje výhradně na prostředky ochrany a výživy rostlin na přírodní bázi a ty, které jsou vhodné pro oblast ekologického zemědělství. Cena Heureky dlouhodobě oceňuje e‑shopy se zajímavým příběhem, s přesahem, s neotřelou myšlenkou či jakýkoliv originální počin.

Soutěž se pořádá také na Slovensku. Cenu kvality získal e­‑shop Noezon.sk, Cenu popularity stejně jako v Česku obhájil Lidl. Cena Heureky dle rozhodnutí odborné poroty putuje do e­‑shopu Abrakastore.
Loni se nejpopulárnějším českým e­‑shopem podle zákazníků stal Lidl­‑shop.cz. Stejnou cenu získal i na Slovensku. Absolutním vítězem Ceny kvality se na základě recenzí a hodnocení stal prodejce outdoorového vybavení 4camping.cz. Prvenství v Ceně Heureky si odnesl e­‑shop Scuk.cz.

Premiéra pro udržitelné e-shopy

Letošní ročník soutěže přinesl novou kategorii nesoucí název Udržitelný e­‑shop. Ocenění navazuje na stejnojmenný projekt, který Heureka spustila loni v listopadu ve spolupráci s Komerční bankou, Visou a Asociací společenské odpovědnosti.

Nové ocenění za udržitelnost mohly v soutěži ShopRoku získat e­‑shopy, které obdržely certifikát Udržitelný e­‑shop. Na Heurece je snadno poznáte díky zelenému logu. Jedná se o e­‑shopy se zodpovědným přístupem založeném nejen na udržitelném provozu. Vítěze, který vzešel z e­‑shopů s certifikátem Udržitelný e­‑shop, vybírala porota složená z českých odborníků zabývajících se udržitelností.

„Udržitelnost pro nás znamená komplex všech činností a aktivit e­‑shopu. Kromě uvědomělého přístupu založeného na udržitelném provozu se jedná také třeba o etické chování k zaměstnancům, zákazníkům, dodavatelům a samozřejmě také o šetrnost k životnímu prostředí,“ vysvětluje principy ocenění Tomáš Braverman, CEO Heureka Group. Historicky prvními Udržitelnými e­‑shopy se staly e­‑shop Bio­pekárna Zemanka, který působí na trhu s bioprodukty už od roku 2006, dále Econea a Nákup na dobro.

Reklama
Know
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)