AKTUALIZACE Vydavatelství Czech News Center vyčlenilo pro iniciativu napříč tituly prostor v celkové hodnotě šest milionů korun. Seznam v rámci celkové mediální pomoci Ukrajině pracuje s inzertním prostorem, který přesahuje hodnotu deseti milionů.
Osvětový a neustále aktualizovaný rozcestník s ověřenými možnostmi pomoci Ukrajině stojimezaukrajinou.cz, jenž vznikl pod taktovkou Česko.Digital podpořil jako první mediální dům Czech News Center. Vydavatelství vyčlenilo reklamní prostor napříč všemi svými tituly v celkové hodnotě šest milionů korun.
„Info o platformě tak probíhá napříč všemi našimi weby na mobilních i desktopových pozicích, včetně jednoho z nejviditelnějších formátů na hlavní stránce blesk.cz. Využijeme i printové plochy v našich denících a dalších tištěných titulech,“ uvedlo Czech News Center na LinkedIn. Mluvčí Monika Hořínková doplnila, že se mediální dům snaží podporu směřovat jedné iniciativě, aby lidem usnadnili orientaci a pomoc byla celkově organizovaná. „Tato platforma je upravovaná v reálném čase a zahrnuje vše podstatné,“ uvedla.
Projekt rozcestníku podporuje připravovanými kampaněmi i Asociace komunikačních agentur (AKA), která zároveň společně s Asociací mediálních agentur (ASMEA) dojednává poskytnutí inzertního prostoru s klienty i médii.
„Jednáme i s dalšími médii, která už vyčlenění reklamního prostoru přislíbila, některá uvažují i o navýšení ‚inventory‘,“ řekl MAMu Ondřej Novák výkonný ředitel ASMEA. „Všechno se děje hodně rychle, někde dořešujeme formality. Jde o to najít správný mechanismus pro věnovaný prostor médii nebo jeho přenechání klienty agentur,“ dodal Novák.
Přesnou strategii ještě ladí Seznam.cz, ale kroky na podporu Ukrajiny už podniká přímo ve spolupráci s klienty. „Co se týká podpory pro Stojíme za Ukrajinou, jednáme s AKA o konkrétní podobě. Nabídli jsme také reklamní videopozice neziskové organizaci Člověk v tísni a domluvili jsme se s Alzou, že zaplacený inzertní prostor využijeme na podporu Ukrajiny. Podporu zatím nemáme přesně vyčíslenou, i proto, že se situace velmi dynamicky vyvíjí a s klienty se domlouváme v podstatě z hodiny na hodinu. Nicméně částka přesahující deset milionů korun to bude určitě,“ uvedla mluvčí Seznamu Aneta Kapuciánová.
„Děkuji, že naši klienti používají jejich reklamní prostor nejen pro svou dobrou věc, ale pro obecně dobrou věc,“ poděkoval obchodní ředitel Seznam.cz Tomáš Búřil na síti LinkedIn a vyzval další, aby se připojili.
„Chceme co nejvíce podpořit iniciativy, které pomáhají sbírat finanční prostředky na pomoc lidem zasaženým konfliktem na Ukrajině. Velká část našich klientů se nyní rozhoduje, že pro kampaň AKA poskytnou GRP nakoupené pro svoje kampaně, a my jako TV Nova učiníme v možném rozsahu to samé,“ uvedl Co-CEO Novy Jan Vlček.
Článek jsme aktualizovali 2.3.2022 v 11:54 o vyjádření Seznam.cz.
Článek jsme aktualizovali 4.3.2022 v 11:10 o vyjádření TV Nova.