Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Jde o lidské životy a svobodu, vzkazují v českém spotu Ukrajinci

Video pro projekt Stojíme za Ukrajinou od agentur z AKA a oceňované produkce Boogie Films už je na internetu a v některých televizích, další se přidávají.

Kampaň na projekt rozcestníku ověřených možností pomoci Ukrajině stojimezaukrajinou.cz se dále rozvíjí. Od pondělí 7. března už ji doprovázejí spoty v televizi, digitálním prostředí a na sociálních sítích.

Ve videích v délce 30, 20 a 15 sekund promlouvají přímo lidé z Ukrajiny. „V mém rodném městě Kyjevě na nás každý den padají bomby. Bojujeme za možnost svobodné volby. Jde o lidské životy, o budoucí mír v celé Evropě,“ zaznívá například ve spotech, které vznikly v rámci kampaně Asociace komunikačních agentur Pomáháme Ukrajině.

Reklama
ČEZ

Kreativa spotu vznikala pod záštitou agentury WMC Grey, pomáhá pražský McCann, komunikaci v on­line a na sociálních sítích zajišťuje agentura Dark Side (DFMG) s podporou Magnas Media a Wunderman Thompson. Produkci má na svědomí produkční společnost Boogie Films, která se na tvorbě stejně jako agentury podílí zdarma.

Reklamní prostor poskytují média i klienti agentur, kteří přenechávají ten svůj původně nasmlouvaný. Dnes už jsou spoty k vidění na třinácti stanicích skupiny Atmedia a na CNN Prima News.

„S dalšími se aktuálně jedná. Během března a dubna se zapojí také Prima, Nova, online pak vydavatelství MAFRA, Seznam a Google přes YouTube,“ uvedl pro MAM Marek Hlavica, výkonný ředitel AKA. Postupně se spoty také objevují v časech, které pro kampaň přenechali klienti agentur. „Jde prozatím o společnosti Dr. Max, Mastercard, IKEA, Plzeňský Prazdroj, Tchibo, mBank a Škoda. S dalšími jednáme,“ dodal Hlavica.

Poskytnutí prostoru pro AKA dojednává Asociace mediálních agentur (ASMEA). „Všechno se děje hodně rychle, někde dořešujeme formality. Jde o to najít správný mechanismus pro věnovaný prostor médii nebo jeho přenechání klienty agentur,“ popsal MAMu jednání už dříve Ondřej Novák výkonný ředitel ASMEA.

Například vydavatelství CNC napříč svými weby a tituly už od minulého týdne poskytuje prostor v celkové výši šest milionů korun. Seznam.cz pak pracuje s inzertním prostorem převyšujícím deset milionů korun na celkovou podporu projektů pro Ukrajinu – například i ve spolupráci s Člověkem v tísni či Alza.cz.

V první fázi vyšly do éteru statické grafické bannery v barvách ukrajinské vlajky.

Kampaň s nynějším spotem poběží podle Hlavici podle vývoje aktuální situace, počítá se minimálně se zhruba čtrnácti dny. Plány jsou ale dlouhodobější. „Připravujeme i hraný emotivní spot pro dlouhodobější komunikaci, abychom i s jeho pomocí udržovali zájem o pomoc,“ uvedla Adéla Krausová, výkonná ředitelka agentury WMC Grey k dalšímu videu, které se má natáčet tento týden.

Boj proti dezinformacím

Vedle toho ještě agentury z AKA rozjely další kampaně na boj proti dezinformacím. Ty za AKA zastřešuje členka prezidia Petra Jankovičová, která je zároveň spoluzakladatelkou agentury Triad. Zapojují se také Ivo Veselý z Peppermintu a za iniciativu Fér influencer, Rostislav Starý z PR.Konektor, Klara Kišová z DFMG, Alice Reindlová a Klára Chalupecká z McCann Prague a další.

Jedna část iniciativy proti dezinformacím je cílena na zadavatele. S pomocí návodu od spolku Nelež radí inzerentům, jak vyloučit ze svého mediálního plánování dezinformační platformy v systémech Adform, Facebook, Seznam Sklik, Google Ads či Etarget.

Vedle toho se cílí na influencery, kterým v jednoduchém přehledu tato odnož kampaně Pomáháme Ukrajině radí, jak dezinformace či manipulace rozeznat a co dělat, pokud na ně narazí. Informace jsou připraveny jak v jednoduchém přehledu, tak v několika jednoduchých grafikách, které jsou k dispozici ve formátu pro Stories a TikTok či ve čtvercovém formátu nejen pro Instagram.

„Materiály, které jsme připravili k rozeznávání dezinformací a návod na to, co dělat, když na ně narazí, je nejen pro influencery, ale pro všechny. Budeme rádi, když je bude sdílet kdokoli,“ říká Jankovičová s tím, že jde o první balíček vizuálů a projekt se bude dál rozšiřovat.

Iniciativa je v kontaktu se zhruba 150 influencery, s nimiž se domlouvá na spolupráci. Už úvodní balíček grafik ale sdílely vedle médií včetně MAMu rovněž desítky osobností vlivných nejen na sociálních sítích. Připojili se například Jenovéfa Boková, Jitka Schneidrová, Roman Vojtek, instagramové a TikTok osobnosti Andreas Samec, Tereza Koubková, či Jonáš Čumřík.

K rozpoznávání dezinformací bude směřovat i další edukativní kampaň zaměřená na veřejnost. Ta bude mít delší průběh a upozorní veřejnost na typické znaky falešných zpráv. Ta se rovněž připravuje a postupně nabírá širší rozměr.

Reklama
Know
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)