Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Vlastní značka Dr.Max slaví deset let na trhu

Sortiment brandu lékárenského řetězce představuje přes tisíc produktů v celé Evropě. Dr.Max Pharma je největším českým producentem lékárenských výrobků ve volném prodeji.

Historie vlastní značky Dr.Max se začala psát už konce roku 2011, kdy na londýnské adrese King Street 1 začala působit společnost Dr.Max Pharma. Její ambicí bylo doplnit síť lékáren Dr.Max i o stejnojmennou značku výrobků, která se stane alternativou k zavedeným brandům.

V roce 2012 se na trhy tří zemí, kde tehdy lékárny Dr.Max působily – Česko, Slovensko a Polsko – začaly dostávat první produkty téhož jména. „Vůbec první zemí, kde se prodávaly, byla Česká republika. Zpočátku šlo o jednodušší portfolio přípravků (doplňky stravy, jednoduché vitaminy, čaje) a zdravotnických prostředků, brzy ale došlo na první registrované produkty – léky ve volném prodeji: ibuprofen, paracetamol či antialergikum Levocetirizin. Velmi brzy se stal součástí strategie vlastní značky i vlastní vývoj, což je dnes dobře dokumentovatelné například na kloubní výživě Dr.Max nebo dermokosmetice,“ říká Daniel Horák, generální ředitel lékáren Dr.Max a dodává: „Na začátku musí být kvalita, ale ještě důležitější je, jak vlastní značku přijmou expedienti, protože oni mají zase vliv na to, jak produkty bude akceptovat klient.“

Reklama
ČEZ

Se stále reálnějším brexitem se před několika lety rozhodlo o přestěhování sídla společnosti Dr.Max Pharma do Prahy, kde po celou dobu její existence působila druhá část její centrály. Roční obrat u sortimentu vlastní značky překonal v Česku už předloni hranici dvou miliard korun.  Vlastní značka již tehdy zahrnovala i řady produktů pro speciální péči (například dentální Pro 32 či dětskou Bebelo) a dermokosmetiky (Nuance). A lékárny Dr.Max přináší na trh i receptové léky v rámci vlastní řady Medreg. Celé portfolio se stále rozvíjí – za loňský rok mělo premiéru přes 170 nových produktů. „V řadě případů si složení přípravků, které vyrábíme na čtyřech kontinentech, sami navrhujeme. Snažíme se vyrábět maximum možného u nás – na území bývalého Československa,“ uvádí Marie Hinnerová, ředitelka Dr.Max Pharma.

Ještě v roce 2014 se vlastní značka podílela v české síti Dr.Max na obratu volně prodejných přípravků asi ze 12 procent, vloni už to bylo přes 26 procent. Nejprodávanějšími přípravky byly vitamin D3, Magnesium B6 Premium a Parapyrex. U všech tří překročil roční prodej půl milionu balení. Nejen u léčiv, ale i u přípravků ve volném prodeji je samozřejmý důsledný systém kontroly kvality. Zahrnuje vstupní i výstupní kontrolu, z každé šarže se uchovávají retenční vzorky a funguje systém sledování zpětných vazeb k výrobkům. 

Vlastní značka posiluje povědomí o brandu Dr.Max jako takovém a rovněž loajalitu klientů v celou stejnojmennou lékárenskou síť. „Vlastní značka může ale být nejen motorem, nýbrž i předmětem loajality,“ poznamenává Marie Hinnerová. Spolu s lékárenským konceptem a klientským programem je součástí klíčového know-how, které se po úspěchu v Česku uplatňuje také v dalších zemích, kam se lékárny Dr.Max rozšiřují. V poslední době byla úspěšně uvedena na trh také v Rumunsku, Srbsku a Itálii.

Z prodeje přípravků vlastní značky je financován i hlavní filantropický projekt lékáren Dr.Max – sociální taxislužba Taxík Maxík, která je od letoška k dispozici potřebným už ve 22 regionech Česka.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-48

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Forum Media_novy-web-otvirak (6)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)