Spoty se surikatou Aleksandrem Orlovem, fiktivním ruským miliardářem, britská společnost Comperthemarket stáhla. Maskot jí pomohl na špičku.
Od invaze Putinových vojsk na Ukrajinu jsou různé firmy a značky pod drobnohledem, jestli nemají něco společného s Ruskem či s konfliktem samotným. A právě britská srovnávací platforma Comperthemarket ve svém marketingu už od roku 2009 používá jako maskoty smečku surikat pod vedením fiktivního „ruského“ miliardáře Aleksandra Orlova a jeho pomocníka Sergeje. Kvůli invazi značka pro jistotu stáhla oblíbené reklamy s nimi z vysílání.
„Surikaty Comparethemarket jsou fiktivní postavičky. Nemají nic společného s Ruskem a současnou situací. Naši inzerci neustále kontrolujeme, aby byla citlivá k aktuálnímu vývoji,“ uvedl mluvčí skupiny BGL, pod níž Comperthemarket spadá.
V podzimní kampani od agentury VCCP Blue (ve spolupráci s Wavemaker, Havas a Exposure) ukazoval například Orlov spotřebitelům, že existuje mnoho možností pro efektivní správu financí. Pomáhali mu v tom další animovaní superzločinci.
Postavička surikaty Orlova je v Británii hodně oblíbená – jeho fráze popisující jednoduchá řešení „simples“ se rozšířila tak, že byla už v roce 2010 zařazena do Collins English Dictionary. Firmě také dlouhodobý marketing s oblíbenými postavičkami pomohl na přední pozice mezi srovnávacími platformami.
První spot s Orlovem stál na anglické slovní hříčce zaměňující „meerkat“ (surikata) a „market“ (trh). Orlov v něm nabádal zájemce o služby firmy, aby pro srovnávání trhu s pojištěním chodili na webové stránky „compare the market“ a ne na „compare the meerkat“, protože kvůli záměnám trpí ekonomika i život v surikatí vesnici Meerkovo.