Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Reklamy s maskotem s ruským přízvukem už v britské TV neběží

Spoty se surikatou Aleksandrem Orlovem, fiktivním ruským miliardářem, britská společnost Comperthemarket stáhla. Maskot jí pomohl na špičku.

Od invaze Putinových vojsk na Ukrajinu jsou různé firmy a značky pod drobnohledem, jestli nemají něco společného s Ruskem či s konfliktem samotným. A právě britská srovnávací platforma Comperthemarket ve svém marketingu už od roku 2009 používá jako maskoty smečku surikat pod vedením fiktivního „ruského“ miliardáře Aleksandra Orlova a jeho pomocníka Sergeje. Kvůli invazi značka pro jistotu stáhla oblíbené reklamy s nimi z vysílání.

„Surikaty Comparethemarket jsou fiktivní postavičky. Nemají nic společného s Ruskem a současnou situací. Naši inzerci neustále kontrolujeme, aby byla citlivá k aktuálnímu vývoji,“ uvedl mluvčí skupiny BGL, pod níž Comperthemarket spadá.

Reklama
ČEZ

V podzimní kampani od agentury VCCP Blue (ve spolupráci s Wavemaker, Havas a Exposure) ukazoval například Orlov spotřebitelům, že existuje mnoho možností pro efektivní správu financí. Pomáhali mu v tom další animovaní superzločinci.

Postavička surikaty Orlova je v Británii hodně oblíbená – jeho fráze popisující jednoduchá řešení „simples“ se rozšířila tak, že byla už v roce 2010 zařazena do Collins English Dictionary. Firmě také dlouhodobý marketing s oblíbenými postavičkami pomohl na přední pozice mezi srovnávacími platformami.

První spot s Orlovem stál na anglické slovní hříčce zaměňující „meerkat“ (surikata) a „market“ (trh). Orlov v něm nabádal zájemce o služby firmy, aby pro srovnávání trhu s pojištěním chodili na webové stránky „compare the market“ a ne na „compare the meerkat“, protože kvůli záměnám trpí ekonomika i život v surikatí vesnici Meerkovo.

https://www.youtube.com/watch?v=bG8OuftpraA
Reklama
Abovalve
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)