Lenost a flákání? Možná je postel vězením, varuje kampaň

Dubai Science Park a Serviceplan Middle East zvyšují povědomí o depresi s pomocí ručně kreslených obrázků.

Jedním z nejvýznamnějších příznaků chronické deprese je hypersomnie neboli patologicky zvýšená spavost. Lidé je ale často považují spíše za vlastní nedostatky spíše než příznaky nemoci. I kvůli stigmatizaci deprese a dalších psychických problémů tak například na Blízkém Východě až 66 procent případů zůstane nediagnostikovaných.

S tím se rozhodla bojovat organizace Dubai Science Park, komunita profesionálů a podnikatelů ze zdravotnictví, spolu s klinikou Thrive Wellbeing Centre a agenturou Serviceplan Middle East.

Vytvořili kampaň „rukojmí deprese“ pro tisk a venkovní reklamu, v níž využili tři ručně malované obrazy lidí doslova uvězněných v postelích. Doprovázely je provokativními slogany odkazující na nejčastější záměny s příznaky deprese: možná to není lenost, možná to není prokrastinace, možná to není flákání.

„Využili jsme tři výrazné vizuály, abychom vystihli, jak může deprese člověka zneschopnit. Jsou ručně ilustrované a pak digitálně vybarvené s pomocí odstínů, které vyvolávají emocionální reakci. Postel reprezentuje pocit, kdy je člověk chycený v bludném kruhu pochybností o sobě,“ uvedl ke kampani Oussama Founi, zástupce kreativního ředitele Serviceplan Middle East.

Součástí vizuálů byly i QR kódy odkazující na jednoduchý samotest vyvinutý Thrive Wellbeing Centre. Ten má pomoci odhalit, jestli se člověk skutečně potýká s depresí, v jaké frekvenci a intenzitě, a jestli má vyhledat pomoc odborníka.

Reklama
Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-19

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-19

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

úkolníček
Vojta Kotek
Algoritmus

MAM Exkluzivně v časopise

Tadeáš Bělík
Marcus Collins
MadLove
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

MAM Souboj spotů duben
Linda Bui a Nhi
Simona Fischerová
Madlove ADC
MAM Souboj spotů duben
Linda Bui a Nhi
Simona Fischerová
Madlove ADC