Daruj krev, zachraň život, říká kampaň

Jihoafrická nezisková organizace zajišťující krev pro zdravotnictví shání dárce s pomocí působivých vizuálů od agentury Joe Public.

V Jihoafrické republice daruje krev jen jedno procento lidí, ačkoli transfuzi během svého života absolvuje osmdesát procent lidí. V zemi to vede k nedostupnosti potřebné krve a tento problém ještě zvýraznila pandemie, kvůli níž byla uzavřena některá odběrová místa v kancelářích či školách.

Rozhodla se s tím bojovat například nezávislá nezisková organizace SANBS (South African National Blood Service) v dlouhodobé komunikaci vytvořené společně s místní agenturou Joe Public. Ve spolupráci s produkční společností Carioca Studio vytvořili pro kampaň „Daruj krev, zachraň život“ sérii působivých vizuálů, kde sáček s darovanou krví nahrazuje například airbag při autonehodě, člun v rozbouřeném moři či záchranu při požáru domu.

S komunikací mimochodem pomáhá i město Johannesburg, které na svém oficiálním twitterovém účtu odkazuje na SANBS s tím, že darování jedné jednotky krve je možné zachránit až tři životy díky tomu, že se jednotka rozděluje na červené krvinky, plazmu a krevní destičky.

Ačkoli SANBS s kampaní začala v závěru loňského roku, protože v tom období je krve potřeba nejvíce, využívá vizuály z kampaně stále a na svém twitterovém účtu je i mírně rozpohybovala.

Agentura Joe Public s SANBS, která patří k největším organizacím pomáhajícím s dodávkami krve jihoafrickému zdravotnictví, spolupracuje dlouhodobě. Například v roce 2018 s nadsázkou ukazovala, že „každý je něčí krevní skupina“.

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-28

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-28

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Pivo Proud, Beats for Love
Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025

MAM Exkluzivně v časopise

Rostislav Čítek
Cadbury Flake reklama
SK Slavia Praha dresy
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345