APEK vyzvala tuzemské e-shopy k bojkotu ruských produktů

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) sdružující více než 600 subjektů z oblasti e-commerce vyzývá všechny on-line podnikatele v ČR i Evropě, aby zvážili, jaké zboží ve svých e-shopech nabízí a kdo je jeho producentem či dodavatelem. 

APEK v maximální možné míře podporuje současné aktivity českých internetových obchodů, které již zboží z Ruska vyřazují ze své nabídky. „Naše asociace se chce touto výzvou připojit nejen k českým e-shopům, ale ke všem obchodníkům a podnikatelům, kteří se v návaznosti na tuto katastrofální situaci rozhodli Ukrajinu podpořit v rámci svých možností – nejméně tedy stažením ruského zboží z nabídky. Ukončení spolupráce se subjekty ze země válečného agresora vnímáme jako jednoznačně vhodný krok,“ říká výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

APEK se touto výzvou obrací nejen na své členy, ale na celé podnikatelské prostředí – on-line i tradiční. K bojkotu už se připojila například Alza.cz. Místopředseda představenstva Alzy Petr Bena na LinkedIn uvedl: „Přestali jsme prodávat produkty ruských firem jako Kaspersky, Navitel, Defender a všechny knihy o Putinovi. Vyzývám i další e-shopy a prodejce jako Amazon, Allegro, bol.com a Cdiscount, aby přestali ruské výrobky prodávat také. Apeluji na Google aby začal blokovat SEO a online reklamu na všechny ruské brandy. “

Nákupní rádce Heureka.cz bude ruské výrobky bojkotovat, což na Twitteru uvedl šéf společnosti Tomáš Braverman. Šéf online lékárny Pilulka.cz Martin Kasa na Twitteru oznámil také bojkot ruských značek. 

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia