Přední pražský hotel Alcron s 204 pokoji, který se nachází v těsném sousedství Václavského náměstí, projde rozsáhlou rekonstrukcí a nově ponese jméno Almanac X Prague. Bude tak prvním objektem nové prestižní řady hotelů vlastněných vídeňskou skupinou WSF Group.
Tato skupina má již v portfoliu hotel Almanac Barcelona. Hotel Alcron byl otevřen v roce 1932 a rychle se stal vyhledávaným místem, jak pro Pražany, tak pro návštěvníky hlavního města, mezi které patřily přední osobnosti z oblasti kultury – herci, producenti, zpěváci, spisovatelé, ale i zahraniční korespondenti. Rodinná firma WSF Group vlastní Alcron od roku 1995. Jejím cílem je oživit genius loci tohoto místa, tak aby zároveň odráželo preference a styl současné společensko-kulturní a obchodní komunity.
Inspirativní design a menu 21. století
Celková investice do nového designu pokojů a všech společných prostor činí 20 milionů eur. Přestavba byla zahájena v lednu tohoto roku a potrvá celý rok, přičemž provoz hotelu nebude přerušen. WSF Group klade velký důraz na nový gastronomický koncept. Almanac X Prague nabídne své vlastní moderní pojetí české kuchyně při využití jak tradičních, tak i alternativních způsobů přípravy pokrmů. WSF Group svěřila design interiéru španělskému studiu Interior Designers Tres Cinco Uno a místní architektonické kanceláři Marani. Ti ve spolupráci s interními architekty skupiny doplní proslulý Art Deco styl o nové prvky vystihující současné trendy životního stylu kosmopolitní společnosti. WSF Group plně ctí slavnou kulinářskou historii a odkaz hotelu Alcron, na které naváže představením nového gastronomického konceptu.
Nové prvky hotelu
Hotel bude rozšířen o celkem tři zcela nové prvky: střešní terasu, obchod a kavárnu. Ty jsou navrženy tak, aby obnovily význam hotelu jako kulturního a společenského centra a hostům poskytly požitek, který je originální, odlišný, ale zároveň rezonuje s jejich životním stylem.
„Alcron je nádherný hotel v překrásné lokalitě, přímo v centru jednoho z nejoblíbenějších evropských měst. V době svého největšího rozkvětu to bylo výjimečné místo a opět jím bude, dnes s ohledem na potřeby a preference hostů a návštěvníků v 21. století. Adresa Štěpánská 40 se tak znovu stane synonymem pro slova inovativní, promyšlený, moderní – a zároveň energický a módní,“ uvedla Tina Haselbacher ze skupiny WSF Group.