Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Moderna mezi nejpopulárnějšími značkami

Společnost Morning Consult vydala report o nejrychleji rostoucích značkách roku 2021. V mnoha ohledech jsou výsledky překvapivé.

Ve dvou letech postižených pandemií zaznamenaly prudký růst značky vakcín Pfizer a Moderna a také značky streamingových předplatných. Sociální média a brandy různých snacků –  svým způsobem ideální spojení pro dny strávené doma – byly stejně populární jako dříve. Naopak popularit různých značek kryptoměn prudce vzrostla. Výsledky žebříčku jsou sice vztaženy k americkému trhu, ale z nich patrné trendy se týkají také ostatních trhů, včetně evropského.

Nejrychleji rostoucí značky 2021 – všichni dospělí

Reklama
ČEZ

Pozn.: * = tracking pro Paramount a YouTube Shorts začal v únoru 2021, ** = tracking pro YouTube Premium začal v červenci 2021

Ačkoli by bylo odvoditelné, že mezi rychle rostoucí značky budou patřit jména streaingových služeb, tak a předních příčkách nejsou ti nevětší hráči trhu. Nenajdete zde Netflix či Hulu, ani to není jejich konkurent Disney+, který zčtyřnásobil počet uživatelů a na konci roku 2020 dosáhl skoro 100 milionů. Skokanem se stala společnost Paramount+, která začala provoz v březnu roku 2021. Paramount+ byla loni nejrychleji rostoucí značkou mezi všemi dospělými, mezi zástupci generace Z a také mezi mileniály. Generace X a „baby boomers“ favorizují HBO Max, která skončila celkově na třetím místě.

Sociální síť Reddit zabodovala u mileniálů, jejichž nejstarší zástupci se už dostali do středního věku, a překvapivě u „baby boomers“, z nichž ti nejmladší právě míří do důchodu. Reddit, který se konstantně drží mezi top webovými stránkami na světě s více než sto tisíci aktivními komunitami a více než 400 miliony aktivních měsíčních uživatelů, se u obou skupina umístila v žebříčku na druhé příčce.

Podobně je na tom TikTok, platforma na sdílení videí vlastněná čínským gigantem ByteDance, která sice staví uživatelskou základnu na mladých, ale která rovněž začíná šplhat na žebříčku popularity starších generací. U mileniálů skončila třetí, čtvrtá u generace X a 15. u „baby boomers“. TikTok skončil celkově na pátém místě, ale u generace Z se nedostal ani do první dvacítky asi proto, že ta jej objevila už před lety.

Žebříček nejrychleji rostoucích značek kopíruje specifika doby. Na seznamy se dostaly „kup teď, zaplať později“ společnosti Afterpay a Affirm, což potvrzuje sílící trend odložených nákupů. Coinbase a Bitcoin se umístily vysoko a stvrdily revoluci decentralizovaného financování.

Žebříček „Fastest Growing Brands“ je sestavován na základě výsledků průzkumů, jehož se celosvětově účastnily desítky tisíc lidí. Do průzkumů bylo zařazeno více než čtyři tisíce značek a produktů. Růst značky byl určen na základě rozdílu v podílech spotřebitelů, kteří uvedli, že zvažovali nákup značky v období října 2021 a ledna 2021.

Nejrychleji rostoucí značky 2021 – generace Z

Nejrychleji rostoucí značky 2021 – mileniálové

Nejrychleji rostoucí značky 2021 – generace X

Nejrychleji rostoucí značky 2021 – „baby boomers“

Reklama
Know
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)