Evropská soutěž kreativity představila vítěze nejvyšších ocenění. Uspěly kampaně s přesahem i účes z devadesátek.
Kreativní soutěž Eurobest představila online vítěze letošního ročníku včetně Grand Prix ocenění. Jako síť roku označila Publicis Worldwide, mediální sítí roku se stala MediaCom. Agenturou roku byla jmenována AMV BBDO, London a nezávislou agenturou roku Serviceplan Germany.
Nejúspěšnější zemí ročníku se stala Francie, jejíž agentury získaly 45 trofejí včetně čtyř Grand prix. Druhé skončilo Německo s 33 oceněními a dvěma cenami Grand Prix.
Česko na soutěži reprezentovala agentura Triad Advertising se společností Ikea a kampaní Za bezpečný domov. Získala umístění na shortlistu v kategoriích Film – Corporate Purpose & Social Responsibility a Glass: The Award For Change. Slovenský Triad se pak umístil na shortlistu kategorie Creative Strategy – Corporate Purpose & Social Responsibility s kampaní Terapia šetrením pro VÚB banku
Kompletní výsledky soutěže Eurobest si můžete projít zde. Níže přinášíme galerii vybraných prací oceněných Grand Prix.
Shutter Ads od agentury Publicis Italy pro Heineken
Grand Prix v kategoriích Outdoor a Media získala kampaň Heinekenu, která zavřeným barům pomohla tím, že jejich rolety využila jako nový prostor reklamu, například místo billboardů. Slogan „dnes se podívejte na tuto reklamu, bar si užijte zítra“ se objevil na dveřích více než 5000 barů v 15 městech světa a zapojeným provozům přinesl 7,5 milionu eur.
The Breakaway od BBDO Belgium pro Decathlon Belgium
Dvě Grand Prix, v kategoriích Brand Experience & Activation a Creative Strategy, získal projekt zaštítěný Decathlonem, jenž pomáhal v rehabilitaci vězňům. Ti založili e-sportovní cyklistický tým, trénovali a přes platformu Zwift závodili s třemi miliony cyklistů po světě. Závodili i proti týmu s ministrem spravedlnosti, který program rozšířil na všechny věznice v Belgii. Kampaň získala též zlato v kategorii Recreation & Leisure.
#wombpainstories od agentury AMV BBDO London pro značku Essity/Bodyform
Grand Prix v kategoriích Glass: The Award for change a Healthcare obdržela kampaň, která pomohla k vytvoření nového slovník pro vyjádření bolesti založeném na emočním naslouchání a metaforách. Má pomoci přehlíženým problémům ženského zdraví, o němž se společnost stydí mluvit. Projekt je součástí veleúspěšné kampaně #wombstories. Ta získala mimo jiné jen na letošních Cannes Lions čtyři Grand Prix a Titanového lva pro průkopnické práce.
The Climate Crisis Font od TBWA\Helsinki pro Helsingin Sanomat
Grand Prix v kategorii Design získal projekt, za nímž stojí noviny Helsingin Sanomat, které se snaží čtenářům pomáhat v lepším pochopení světa. Zabývají se i klimatickou krizí, která představuje dlouhodobý problém, jenž se ale dá těžko výstižně představit. Vzniklo tedy speciální písmo The Climate Crisis Font, jehož podoba se odvíjí od tání ledovců v Severním ledovém oceánu podle dat za období od roku 1979 do předpovědí roku 2050. Na webu kampaně je volně ke stažení.
McDo od NORD DDB Stockholm pro McDonald’s
Grand Prix v kategorii Integrated si odnesl projekt McDo, který jako účes pro lidi s „výjimečným vkusem“ představil populární sestřih z 90. let připomínající logo McDonald’s. Pro podporu kampaně vzniklo kadeřnictví ve Stockholmu, virtuální termíny s kadeřníkem i tutorial na YouTube.
The Bread Exam od McCann Paris pro Spinneys a The Lebanese Breast Cancer Fundation
Grand Prix v kategorii PR získala kampaň pro prevenci rakoviny prsu v Libanonu. Potřebovala prolomit tabu okolo zobrazování a mluvení o ženském těle. Využila pomoci slavné tradiční pekařky Um Ali a gynekologů, společně vytvořili videonávod pro pečení chleba, kde se používala stejná gesta jako při samovyšetření. Videa se tak mohla šířit po sociálních sítích.
A Hard Pill to Swallow od agentury Åkestam Holst Stockholm pro společnost Apotek Hjärtat
Grand Prix v kategorii Creative Effectiveness získala kampaň na novou značku udržitelných medikamentů. V jejich propagaci se vymezila vůči celému farmaceutickému průmyslu, když upozornila na to, jak odpady z jeho výroby poškozují životní prostředí a tím i zdraví lidí. Pro kampaň vyrobila i speciální „léky“ z kontaminované vody, kterou běžně pijí lidí, a v níž se podle analýzy nacházely aktivní látky z léčiv na plísňové infekce, vysoký tlak, bolest, epilepsii, rakovinu i HIV.
StillSpeakingUp DeepTruth od Publicis Latvia pro Propuesta Civica
Grand Prix for Good získala lotyšská pobočka Publicisu za projekt pro mexickou organizaci Propuesta Civica, který s pomocí umělé inteligence oživil zabitého novináře Javiera Valdeze. Kampaň upozorňuje na to, jakému nebezpečí jsou vystaveni novináři investigující korupci a obchod s drogami.