Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Mladí nevidí reklamu jako atraktivní

Obor ztratil hodně ze své dřívější atraktivity, říká v rozhovoru šéf Publicisu Tomáš Varga.

Ročenku MAM (vyšla 20. prosince) jsme uvedli tématem, jež se věnovalo pozornosti. Pod označením HOVORY O POZORNOSTI budeme do konce roku zveřejňovat rozhovory a komentáře odborníků z marketingu, médií a dalších oblastí, kteří s námi na toto téma poskytly své názory. Jako druhý publikujeme rozhovor s šéfem české Publicis Groupe, Tomášem Vargou.

O čí pozornost aktuálně bojujete?

Jedním z klíčových je pro mě „boj o pozornost“ mladých talentů. Zaujmout studenty a absolventy škol je problém celého našeho oboru, který v jejich očích ztratil oproti minulosti hodně ze své dřívější atraktivity. O pozornost na tomto poli soupeříme s dravými českými startupy i globálními technologickými giganty, které dnes talenty přitahují více než svět komerčního marketingu. Mladí lidé dnes nevidí reklamu jako atraktivní obor, kde by chtěli dlouhodobě pracovat, a je jen na nás, jestli toto vnímání dokážeme změnit.

Reklama
ČEZ

Musíte v porovnání s loňským rokem vynakládat více úsilí, abyste pozornost vybojovali?

Zásadně ne, jedná se o dlouhodobější trend. Rozdíl je pouze v tom, že kvůli zvýšené poptávce po digitálních službách a datové analytice ze strany klientů dáváme větší důraz právě na tyto oblasti.

Jde podle vás stále o smysluplný boj?

Snaha zaujmout mladé talenty určitě smysl dává, náš obor má pořád hodně co nabídnout. Není to z mého pohledu ani tak boj, jako spíš výzva, se kterou se musíme vypořádat.

„Boj o pozornost často vyhrávají prázdné výkřiky, jednoduchá řešení a vyhrocená gesta.“

Odhlédneme-li od oboru reklamy, kde se podle vás nyní vedou největší bitvy o pozornost lidí?

V době, kdy jsou online média orientovaná primárně na výkon v podobě kliků, jsou to převážně takzvaná clickbait témata, která hrají na základní lidské emoce. Často negativní – strach, závist, xenofobie… To bohužel prohlubuje polarizaci společnosti a zájem o tato vyhrocená témata dále posiluje. Boj o pozornost často vyhrávají prázdné výkřiky, jednoduchá řešení a vyhrocená gesta.

Co podle vás patřilo k největším prohrám v boji o pozornost?

Dlouhodobé ekonomické a celospolečenské reformy, které by vedly ke zvyšování životní úrovně a ochraně naší přírody. Na úkor těch, kteří jdou k jádru věci, získávají pozornost ti, kteří nejhlasitěji křičí.

Reklama
Know
Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)