Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Banka pro všechny světské radosti, představuje se Fio v kampani

Nový koncept komunikace pro banku vytvořila agentura Jinej Gang. Produkci spotů má na svědomí Ad Kolektiv, režii Daniel Růžička.

Kampaň s novým konceptem „Pro všechny světské radosti“, jenž vznikl v kreativním uskupení Jinej Gang, spustila Fio banka během vánočních svátků. Běží na stanicích skupiny Prima, TV Óčko a ATMedia i online.

Zatím dva spoty upozorňují na osobní účty bez poplatků a investiční nástroje s pomocí rodiny „světských“ kolotočářů z pouti. Hlavní tváří je Fredy Boháček, kterého v české verzi ztvárnil Štěpán Kozub (ve slovenské verzi Daniel Fischer), jeho ženu Carmen hraje Petra Nesvačilová a doplňuje je Karel Jirák v roli Mária. Produkci měl na starosti Ad Kolektiv, režii Daniel Růžička.

Reklama

„Věřím, že naše nová reklamní kampaň bude výrazná a diváky zaujme nejen díky prostředí, které všichni dobře znají a vzpomínají na něj. Děkuji agentuře, že přišli s takovým, možná zpočátku docela odvážným, nápadem a že se nám ho podařilo dotáhnout do zdařilého konce. Doufáme, že se i divákům spoty zalíbí, pobaví je a pevně věříme, že by některé hlášky mohly i zlidovět. Těmito několika spoty ale celý kolotoč teprve začíná,“ uvedl Jan Bláha, obchodní ředitel Fio banky, která si Jinej Gang v červnu vybrala v tendru na kreativní agenturu.

Na novou kampaň už se reaguje i na sociální síti LinkedIn. „Z pohledu zpracování spotu mám pocit, že drží tonalitu předešlého světa (s Kohákem). Pochopení je trochu přes koleno, ale to vlastně byly i ty minulé. Nerozumím tomu a ten příběh je kameňákózního charakteru. Tak pevně věřím, že bude dobře fungovat,“ napsal například Viktor Procházka, šéf strategického marketingu PRE v diskuzi, kterou na síti spustil David Suda, kreativní ředitel agentury WMC/Grey, jež se rovněž tendru účastnila.

„Koncept ani strategii této značky pochopitelně neznám a z jednoho spotu může být ošidné něco usuzovat. Čistě subjektivně této konkrétní práci, kromě nabídky na konci, asi nerozumím, chybí mi emoce a vize, kterou by ambiciózní značka v ‚highly cluttered‘ segmentu měla nabízet,“ uvedl pak například Daniel Živica, někdejší CEO agentury VMLY&R, jenž nyní vede vlastní konzultační společnost Lead Masters. Výkonný ředitel společnosti Skillminers Pavel Pajkrt pak dodal: „V záplavě kreativity se mi poněkud ztrácí značka a produkt. Vlastně nevím, co si z toho mám odnést. A doufám, že to množství postav časem získá nějaké opodstatnění. Na druhé straně je to jedna z mála reklam, které jsem si s chutí našel na YouTube a pustil opakovaně.“

V nové kampani Fio banky je pro rok 2022 připraveno šest TV spotů spolu s dalšími videy pro online a sociální sítě. Kampaň bude podpořená online bannery, PPC reklamou, sociálními sítěmi a POS materiály na pobočkách.

„Fio banka přišla s jasným zadáním: chceme unikátní kampaň, která vystoupí z reklamního ‚breaku‘, takovou, jakou mají Češi a Slováci rádi. Humornou, plnou hlášek, trochu na hraně, ale ať je jasné, že jsme banka pro všechny klienty, ať už si berou hypotéku nebo potřebují konto bez poplatků. Vymysleli jsme koncept Banka pro všechny světské radosti. Odehrává se ve vizuálně atraktivním prostředí české pouti, kde můžeme rozehrát spoustu mikropříběhů vtipně navázaných na bankovní produkty,“ uvedl Ondřej Hübl, který s Viktorem Říhou a Tomášem Vápeníkem agenturu Jinej Gang založil. „Měli jsme štěstí na osvíceného klienta, skvělé herce a fantastickou produkci Ad Kolektiv, s nimiž jsme vytvořili mimořádnou kampaň. To je přesně ten důvod, proč jsme před rokem zakládali nové kreativní uskupení, které rozvíří stojaté vody české reklamy,“ dodává kreativní trio.

Jinej Gang si Fio banka vybrala v tendru na kreativní agenturu v létě, spolupráci mají zatím naplánovanou na tři roky. Do té doby Fio pracovala s konceptem „Dobré zvyky“ z lidské a posléze zvířecí říše, jenž vytvořila v roce 2018 tehdejší agentura banky Mark BBDO a pokračovala v něm i v roce 2021 agentura Lucky U. Ještě před tím byl hlavní tváří kampaní Jakub Kohák, který reklamy zároveň režíroval.

Uskupení Jinej Gang založili Ondřej Hübl, Viktor Říha a Tomáš Vápeník v roce 2020, spolu se Saatchi & Saatchi pracovali na reklamách T-Mobile. Dalšími klienty agentury jsou Astratex, PKF – Prague Philharmonia, Amazing Places, Výstaviště Praha či Dinosauria.

Picture of Jakub Křešnička

Jakub Křešnička

O ekonomice píše přes deset let, prošel redakcemi týdeníků Ekonom, Euro a Týden, kde byl mimo jiné zodpovědný za každoroční speciál 111 nejbohatších Čechů a Slováků. V Marketing & Media se věnuje převážně kreativitě, reklamě, agenturám či B2B.
Reklama
Reklama
Abovalve
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-47

MAM Exkluzivně v časopise

McDonald’s sýrovka
AI chatbot
Iva Welker, VML

MAM Téma čísla

ctv
Forum Media_novy-web-otvirak (6)
Návrh bez názvu-130
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)