Kampaň Maraton psaní dopisů s Ester Geislerovou, Hynkem Čermákem a Janem Lukačevičem opět vznikla ve spolupráci s agenturou Story TLRS.
Cílem už tradiční kampaně Amnesty International je vyzvat veřejnost, aby namísto zbytečných zpráv napsali dopis, který může zachránit lidský život. Kampaň vytvořená ve spolupráci s kreativní agenturou Story TLRS provází tři spoty, jejichž tvářemi jsou influencerka Ester Geislerová, herec Hynek Čermák a vědec Jan Lukačevič.
„Myšlenkou kampaně je odlehčenou formou ukázat, kolik zpráv jsou si lidé schopni během dne mezi sebou vyměnit. Často jde o nepodstatné informace, kterými si jen krátíme chvíli. S příjemným humorem a lehkou nadsázkou videospoty vyzývají k tomu, aby se lidé zamysleli nad tím, jak jednoduché je napsat jednu podstatnou zprávu, která dokáže změnit lidský život,“ komentoval obsah kampaně Jan Lesák, creative director Story TLRS. Na projektu se z kreativního týmu podílela také Ema Rajčanová a Tereza Miková.
Díky vlivu známých tváří, především na sociálních sítích, se tak kampaň Maraton psaní dopisů dostane mezi širokou veřejnost. Agentura se všechny tři snažila zapojit logickým způsobem, v návaznosti na to, co skutečně v běžném životě dělají. Během podzimních měsíců videospoty poběží na plátnech pražských kin a na sociálních sítích.
„S agenturou Story TLRS spolupracuje Amnesty International na největším projektu Maraton psaní dopisů už druhým rokem. Spoty dopadly fantasticky a spolupráce s týmem byla skvělá. Rádi s nimi budeme v budoucnu tvořit další zajímavý obsah,“ uvedla za Amnesty International Žaneta Sladká.
O spolupráci na projektu, jejíž výsledkem je pozitivní přínos s hlubším smyslem, hovořila také Adéla Marešová, CEO Story TLRS: „Je nám potěšením pokračovat společně s Amnesty na projektu, který především dává smysl. Velké díky patří tvářím kampaně, které se do projektu zapojily neplacenou spoluprací. S jejich pomocí tak oslovíme širší veřejnost a otevřeme ve společnosti téma solidarity a podpory neprávem vězněných.“
Spoty realizovala v rámci skupiny Near & Dear inhouse produkce VNV productions pod vedením Šimona Vodrážky. O režii se postaral Štěpán Plicka, za kamerou stál Viktor Karban. „Rád bych poděkoval všem, kteří se na spotu podíleli,“ uvedl producent Šimon Vodrážka.
Maraton psaní dopisů obětem bezpráví funguje již přes deset let. Smyslem největší lidskoprávní akce na světě je napsání a odeslání co největšího počtu dopisů českou veřejností na podporu konkrétních lidí. Maraton psaní dopisů je výjimečný především tím, že vše probíhá korespondenčně, nikoliv elektronicky. Ručně psaný dopis má totiž v digitální době obrovskou sílu a jedná se o nástroj, který přispívá k tvorbě mezinárodního tlaku na politiky, úředníky, věznice a další instituce.
Vizitka kampaně:
Klient: Amnesty International ČR
Agentura: Story TLRS
Produkce: VNV productions (Near & Dear), Šimon Vodrážka
Režie: Štěpán Plicka
Kamera: Viktor Karban