Sváteční reklama německého řetězce patří na YouTube k těm nejsledovanějším. Překonala dokonce i spot obchodů John Lewis.
Vánoční přání se objevují v každé sváteční kampani. To od německého obchodního řetězce Penny je ale hodně netradiční. Takřka čtyřminutový spot zachycuje noční rozhovor matky se synem. Když se jí zeptá, co si opravdu přeje k Vánocům, začne matka vyjmenovávat věci, před nimiž jinak rodiče své děti chrání – aby místo školy řešil „důležitější“ záležitosti, aby měl vlastní hlavu, proklouznul z domova, pořádal utajené party, zamiloval se a nechal si zlomit srdce. „Přála bych si, abys získal své mládí zpět,“ uzavírá příběh o zážitcích, které mladým lidem sebraly dva roky pandemie.
Spot, který pro Penny vytvořila kreativní agentura Serviceplan, produkovala společnost Iconoclast Germany a režíroval Marcus Ibanez, překonal během prvního týdne on nasazení na YouTube čtyři miliony zhlédnutí, #Penny se zařadilo mezi trendy na Twitteru a zásah díky influencerům firma sbírala i na Instagramu. Součástí kampaně je i soutěž o 5000 zážitků, jimiž chce obchod mladým izolaci alespoň částečně vynahradit.
Aktuálně se počet zhlédnutí vánočního filmu Penny přibližuje sedmi milionům. Kampaň tak mimo jiné překonala i tradiční globální hit mezi vánočními spoty od britského obchodního řetězce John Lewis, které patří k těm nejočekávanějším. Jeho letošní reklama od Adam&eveDDB zatím na YouTube nasbírala něco přes 2,2 milionu zhlédnutí.
Kampani Penny se daří i lépe než vánočnímu spotu britské odnože řetězce s rychlým občerstvením McDonald’s. Ten spolu s agenturou Leo Burnett, produkční společností Object & Animal a v režii Bert & Bertie vsadil na postavu imaginárního kamaráda Iggyho, který hrdinku reklamy provází dětstvím. Časem na něj sice zapomene, nakonec se ale opět setkají. Kampaň je pro některé diváky tak dojemná, že na sociálních sítích varují ostatní, aby si ji nepouštěli, jak si všiml například britský deník Metro. Tento spot, jenž postavou Iggyho připomíná příšeru Moze z vánoční kampaně John Lewis z roku 2017, má na YouTube profilu britského McDonald’s zatím zhruba 330 tisíc zhlédnutí.
O čtyřicet tisíc zhlédnutí více než McDonald’s má pak kampaň britského obchodního řetězce Tesco, který vsadil na trochu jiné předsevzetí než Penny. Tesco v kampani říká „nic nás nezastaví“ a v rytmu klasické hitovky od skupiny Queens ve spotu od agentury BBH, produkce Academy Films a v režii Si & Ad slibuje, že Vánoce ani karanténa nezastaví.
Penny zhlédnutími svého spotu zatím překonává i „pravé kouzlo“ Vánoc ve spotu Coca-Coly. Ten má na globálním profilu značky jen několik tisíc zhlédnutí a německý spot by mohl překonat, jen kdyby se spočítala zhlédnutí ze všech trhů, kde kampaň běží. Zatím nejpopulárnější je třicetisekundová varianta mexického spotu, která má 4,3 milionu zhlédnutí.