Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Ikea dál bojuje za bezpečný domov, mrazivý spot varuje před stereotypy

© IKEA

Pochybnosti a reakce okolí mohou být překážkou pro to, aby se oběť domácího násilí ze vztahu vymanila, upozorňuje pokračování kampaně vytvořené s agenturou Triad a další emotivní spot v režii Marka Partyše.

Společnost Ikea pokračuje v dlouhodobém boji proti domácímu násilí dalším pokračováním projektu Za bezpečný domov. Letošní kampaň uvádí emotivní video vytvořené ve spolupráci s agenturou Triad a produkční společností Bistro Films, opět v režii Marka Partyše. Zprostředkovává pocity ženy, která je obětí domácího násilí a snaží se odejít od násilného partnera. Hlavní roli ztvárnila Hana Kusnjerová, ve spotu se objeví a pochybnosti okolí mrazivě představí Viktor Dvořák (manžel), Jaromíra Mílová (matka) a Daniel Rous (otec).

Ikea tím navazuje na úspěšný spot „Duch“ a loňský vstup do boje proti domácímu násilí, které dlouhodobě představuje závažný společenský problém. Loňský spot se spolu s kampaní mimo jiné objevil na shortlistu soutěže Cannes Lions, získal několik ocenění na New York Festivals Advertising Awards či ADC Czech Creative Awards a je též na shortlistu české Effie nebo London International Awards.

Reklama
Know

„K řešení problematiky domácího násilí v České republice se snažíme přispět již více než rok, a to v podobě přímé pomoci neziskovým organizacím pomáhajícím obětem, iniciativou legislativních a systémových změn, vzděláním vlastních zaměstnanců a inspirací ostatních společností v rámci Akademie proti domácímu násilí. Abychom dokázali změnit vnímání české společnosti na tuto tematiku, rozhodli jsme se zmapovat stereotypy a předsudky, kterými jsme zatíženi,“ vysvětluje Roman Bojko, manažer pro rovnost, diverzitu a inkluzi v IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko.

Spoluzakladatelka agentury Triad Petra Jankovičová pak dodala: „Ikea svoje závazky myslí vážně, i proto jsem vděčná, že můžeme pracovat s lidmi, kteří se v této oblasti angažují. Za poslední rok se například podařilo rozproudit celospolečenskou debatu, která dokonce v Česku přispěla ke změně zákona ve prospěch ochrany obětí domácího násilí.“

Letošní kampaňové video bude použito hlavně pro sociální média společnosti Ikea (Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube), ke zhlednutí bude také v art kinech. V online prostoru poběží i 15–a 20sekundové spoty. Nasazeny jsou od 15. listopadu do 10. prosince, kdy končí 16 dní aktivismu proti násilí na ženách.

Součástí kampaně je také dočasná komunikace umístěná na toaletách v obchodních domech Ikea Černý Most, Zličín, Brno a Ostrava. Ikea využívá kabinky a prostor zrcadel pro komunikaci zásad bezpečného odchodu od násilného partnera, stejně tak se soustředí na doporučení pro okolí oběti.

Přístup k pojetí celé kampaně vznikal již druhým rokem v úzké spolupráci s Koalicí NeNa, která sdružuje specializovaná centra pro ženy zažívající násilí ROSA, proFem a Acorus. Podílela se také na školení více než 100 IKEA manažerů z regionu. Dalším partnerem je Univerzita Karlova, která spolupracovala na tvorbě a analýze studie mapující stereotypy a předsudky ohledně domácího násilí napříč Českem, Maďarskem a Slovenskem.

Interní i externí komunikace bude sjednocena pod oficiálním kampaňovým hashtagem #zabezpecnydomov.

Vizitka kampaně:

Koncept + kreativa: Ikea, Triad

Produkce video spotu: Marek Partyš, Triad ve spolupráci s Bistro Films

PR a influenceři: Adison

Sociální média: Triad

Digitální agentura: Adexpres

Mediální agentura: Vizeum

Reklama
ČEZ
Reklama
Know
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu