Oslavy 10. výročí českého streetwear obchodu Footshop pokračují další společnou kolekcí, tentokrát s amsterdamským prémiovým labelem Filling Pieces. Výsledkem je model Footshop x Filling Pieces Low Top Ghost, kombinující recyklované materiály, tovární odstřižky a prémiovou kůži do udržitelné podoby nového luxusu.
Spolupráce je vyvrcholením dlouholetého budování vztahu mezi oběma značkami. Nizozemský brand s teniskami ručně vyráběnými v Portugalsku z materiálů dovezených z Itálie, byl totiž první prémiovou značkou na Footshopu, a také díky ní se obchod vyprofiloval do své dnešní podoby. “Jde o vyvrcholení dlouholetého snažení, které vnímáme jako další milník, jenž nám současně otevírá mnoho dalších možností. Filling Pieces začali měnit sortiment Footshopu z běžných sneakers směrem k prémiovému produktu. Je super, že měli odvahu s námi začít v době, kdy jsme žádný prémiový sortiment neměli,“ říká zakladatel a současný CEO Footshopu Peter Hajduček.
Výchozí siluetou je model Filling Pieces Low Top, který je dnes pro selekci amsterdamského brandu klasikou. Podrážka je atletičtější zpracování původní varianty s názvem Ghost, která je navíc v tomhle provedení tvořená udržitelnými materiály. Protože spolupráce je součástí série projektů, kterými Footshop slaví svých 10 let na trhu, nechybí ani výroční branding tvořený zlatými a červenými výšivkami. Další specialitu představují tlusté tkaničky protkané jemnými stříbrnými vlákny, spolu s minimalistickým boxem a párem extra tkaniček navíc.
Ekologicky udržitelný původ tenisky znamená, že se po celé podešvi vyskytují černé nedokonalosti, díky kterým je každý z párů unikátní. Svršek tvoří prémiová italská kůže. V rámci udržitelného konceptu projektu jsou do boty zakomponované také šedé tovární odřezky z přípravy jiných tenisek, tvořící nepravidelné vrstvy semiše lemující spodní linii svršku. “Nový luxus definuje ekologicky zodpovědný přístup v každé fázi výroby. Je důležité stavět podobná témata do popředí a věřit, že samotní zákazníci budou tyto aspekty produktů stále častěji řadit na první místo.”
Ve své druhé dekádě plánuje Footshop pokračovat v osvojování projektů, které s těmito tématy úzce souvisí. To se týká především recyklace reklamovaných a vadných bot. Díky upcyklaci nebo úplnému rozdrcení se z nich do budoucna stane užitečný materiál, který lze využít pro nejrůznější účely. Protože nový luxus je schopnost přijmout a vyjádřit nedokonalost v zájmu něčeho většího.
Kredity spotu:
Jan Ruttner – Director
Filip Knoll – Director of photography
Jakub Salavec – Postproduction
Cyrkl – Waste marketplace
Radek Úlehla – Photography
Ann Hybšová – Model
Kelvin Soquessa – Model