Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Rohlik.cz představil vratné nákupní tašky

Online supermarket Rohlik.cz Nákupy doručí v opakovaně použitelných taškách, které jsou pratelné a z dlouhodobého hlediska až o 80 procent šetrnější k životnímu prostředí.

„Rohlíku záleží na životním prostředí, a proto jako první maloobchodní prodejce nabízíme skutečně funkční řešení opakovaně použitelných tašek. Naši zákazníci si ekologičtější variantu papírové tašky velmi přáli,“ komentuje komerční ředitel Rohlik Group, Olin Novák, který bude od října zastávat funkci CEO Rohlik.cz. Vratná taška od Rohlíku má až o 80 procent nižší dopad na životní prostředí, než je tomu u papírové tašky. Což potvrzuje i studie Vysoké školy chemicko-technologické v Praze a dalších akademických a výzkumných institucí obecně. Ve studii byla použita metoda hodnocení životního cyklu pro vyhodnocení dopadů uvažovaných odnosných tašek na životní prostředí v Rohlik.cz. A to s ohledem na spotřebovanou energii, využití půdy, vliv na ekosystém i lidský organismus. Vratná taška také produkuje o 62 procent nižší uhlíkovou stopu ve srovnání s jednorázovou. Na výrobu se používá odolný materiál a vydrží až 25 použití.

Vratné rohlíkovské tašky jsou vyrobeny z recyklovaných PET lahví. Zákazníci pak při dalším nákupu vrátí tašku kurýrovi. Ze skladu taška putuje do prádelny, kde ji pořádně properou a očistí. Celkový dopad na životní prostředí opakovaně použitelných tašek vyrobených z 98 procent z recyklovaného plastu je z dlouhodobého hlediska až o 80 procent šetrnější než používání papírových tašek. Vratná taška má také mnohem vyšší nosnost, unese konkrétně 11 kilogramů. 

Reklama
ČEZ

Výběr tašky na zákaznících 

Papírové tašky zůstanou pořád jednou z možností, ale pokud si budou chtít zákazníci zvolit právě vratnou tašku, výběr nastaví v rámci svého nákupu. Pokud tuto možnost zvolí poprvé, Rohlík naúčtuje vratnou zálohu 250, kterou opět vrátí v případě přechodu zpět na papírové tašky. Volba bude poté platit i pro další nákupy. Vratné tašky předá zákazník zpět kurýrovi při dalším nákupu vždy ve stejném počtu, v jakém tašky dostal. 

Vratné tašky jsou pouze jedním z mnoha programů, které tvoří misi společnosti Rohlík v rámci udržitelnosti. Mezi další aktivity patří například EKO sloty, které označují, že kurýr bude mít adresu vašeho doručení cestou, a sami zákazníci tak můžou podpořit efektivnější a ekologičtější rozvážku. Jde také o využívání vozidel na CNG, elektromobilů a nákladních kol pro dovoz potravin. Rohlik.cz mimo jiné také nabízí sekci Zachraň jídlo, v rámci níž poskytuje slevy na produkty před datem minimální trvanlivosti a datem spotřeby, což vede ke čtyřikrát menšímu plýtvání potravinami než v běžných obchodních řetězcích.

Reklama
Know
Reklama
Know
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)