Seznam podal žalobu na Google a chce za zneužití postavení 10 miliard korun

Tuzemská internetová jednička Seznam.cz podala 9. července k Městskému soudu v Praze žalobu na společnost Google. Jako náhradu škody žádá deset miliard korun.

Seznam chce nahradit škodu, která mu podle vedení firmy vznikla v letech 2011 – 2018 za omezování hospodářské soutěže a zneužívání svého dominantního postavení v letech 2011–2018 po firmě Alphabet/Google. Škoda měla společnosti vzniknout kvůli nemožnosti rozšiřovat aplikace do zařízení s Androidem. Bránily tomu obchodní dohody Googlu s výrobci mobilních zařízení s Androidem.

„V důsledku protiprávního jednání přišla společnost Seznam.cz o možnost rovnocenně bojovat o postavení na trhu s vyhledávacími službami zejména v mobilních zařízeních. Ke zneužití svého dominantního postavení se Google uchýlil ve zcela klíčovém období, tedy v době, kdy se mobilní trh s vyhledávacími službami začínal rozvíjet. Žaloba byla podána v červenci v České republice, konkrétně u Městského soudu v Praze,“ uvedla mluvčí Seznamu Aneta Kapuciánová.

Loni v prosinci v předžalobní výzvě žádal Seznam po Googlu náhradu škody ve výši 9,07 miliardy korun. Letos v červnu sumu o miliardu ještě zvýšil. A během července došlo i na podání samotné žaloby. 

Evropská komise již v roce 2018 rozhodla, že Google svým chováním porušuje pravidla hospodářské soutěže EU. Firma poté přišla s programem Choice screen, který měl uživatelům umožnit zvolit si aplikace, jež si do svého zařízení nainstalují, a upravila smlouvy s výrobci zařízení. Google dostal v roce 2018 za zneužívání dominance v Androidu od Evropské komise pokutu 4,34 miliardy eur, proti rozhodnutí se ale odvolal.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia